hvorfor?

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Tinehl
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 12/12-2003 18:09

Hvorfor er det så mange som lurer på så veldig mange matteoppgaver? Har de ikke fulgt med på skolen, eller er lærerne dårlige?
PeerGynt
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 389
Registrert: 25/09-2002 21:50
Sted: Kristiansand

Jeg kan ikke si meg enig - snarere tvert imot:
Kun noen få elever og studenter finner veien hit til matteprat. Mange av disse er svaert flinke og får helt sikkert gode karakterer i matematikk. Enkelte innlegg tyder på at eleven faktisk ligger foran klassen, eller har spesielle interesser innen mattematikk-relaterte emner, og kommer hit for å soeke råd.

Jeg vil gjoere opmerksom på foelgende situasjon:
Vi har i overkant av 400 registrerte brukere, og bare noen få av disse bruker forumet aktivt. Dersom vi gjetter at det er omlag 250000 elever på ungdomsskolen og videregående, så utgjoer dette 1.6 promille av alle elevene, dvs. for hver 2000 elev er det om lag 3 som er medlem av matteprat.
(Nå er jeg ikke sikker på 250000, men du ser allikevel at det ikke er mange som kommer hit)

P
administrator
Sjef
Sjef
Innlegg: 883
Registrert: 25/09-2002 21:23
Sted: Sarpsborg

Det er ca 57.000 personer i Norge i årskullene i skolepliktig alder. Det betyr at det er over 300.000 elever i ungdomsskole og videregående. Enkelte av våre brukere går på universitet og høyskoler, det betyr at vi sannsyligvis har under en promille av potensielle brukere.

Etter min oppfattning bør man altid lure på noe, om det er matematikk eller andre fag. Gjør man ikke det har man ingen utvikling.

(ellers er det selvfølgelig slik at det finne både dårlige elever og lærere. Når den situasjonen opphører har vi det man kaller et mirakel! Jeg tror imiddlertid ikke at disse kategoriene finner veien hit.)

Kenneth
Svar