R1-eksamen, oppgaver fra boken?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Matteglad

Jeg har nå regnet meg gjennom eksempelssettet for ny eksamensordning 2015. Det jeg merket meg da var at jeg kjente igjen mange oppgaver fra boken (Ja, en del av dem var identiske med oppgaver jeg har regnet før.)
Blir det slik på eksamen også? Eller er det bare fordi dette er eksempel at de henter fra boken?
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Matteglad skrev:Jeg har nå regnet meg gjennom eksempelssettet for ny eksamensordning 2015. Det jeg merket meg da var at jeg kjente igjen mange oppgaver fra boken (Ja, en del av dem var identiske med oppgaver jeg har regnet før.)
Blir det slik på eksamen også? Eller er det bare fordi dette er eksempel at de henter fra boken?
Du kan nok finne lignende oppgaver, men desverre ikke identiske som i boken
Matteglad

Mattematika skrev:
Matteglad skrev:Jeg har nå regnet meg gjennom eksempelssettet for ny eksamensordning 2015. Det jeg merket meg da var at jeg kjente igjen mange oppgaver fra boken (Ja, en del av dem var identiske med oppgaver jeg har regnet før.)
Blir det slik på eksamen også? Eller er det bare fordi dette er eksempel at de henter fra boken?
Du kan nok finne lignende oppgaver, men desverre ikke identiske som i boken

Ok, synes det er litt dumt at de bruker det på en eksempelseksamen da..
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Matteglad skrev:
Mattematika skrev:
Matteglad skrev:Jeg har nå regnet meg gjennom eksempelssettet for ny eksamensordning 2015. Det jeg merket meg da var at jeg kjente igjen mange oppgaver fra boken (Ja, en del av dem var identiske med oppgaver jeg har regnet før.)
Blir det slik på eksamen også? Eller er det bare fordi dette er eksempel at de henter fra boken?
Du kan nok finne lignende oppgaver, men desverre ikke identiske som i boken

Ok, synes det er litt dumt at de bruker det på en eksempelseksamen da..
Er for å gi deg inntrykk av hva som kommer, men kan sikkert være at det kommer en oppgave som er lik som i boken men tvilsomt.
Svar