Matematikk R2 Eksamen 20.5.15

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Har ikke fått noen besvarelse jeg. Leverte du via PGS? :-)
Gjest

Jepp, det ble gjort.. ;) Kanskje jeg får en ny mail senere hvor filen ikke er skadet..
matte suger

hallapaadeg skrev:Går det ikke ann å løse sin(x) + cos(x) = 1 på denne måten;

[tex](sin(x) + cos(x))^{2} = 1^{2} \leftrightarrow sin^{2}(x) + 2*sin(x)*cos(x) + cos^{2}(x) = sin^{2}(x) + cos^{2}(x) \leftrightarrow sin(2x) = 0[/tex] osv? Metoden i løsningsforslaget streifet meg ikke engang

Eksamen var ikke så værst. Gjorde et par slurvefeil. Hoppet over induksjon, hadde brukt altfor mye tid på det. Glad det ikke kom noe om retningsdiagram, for det gadd jeg rett og slett ikke øve på, da jeg har plukket det opp et sted at det ikke dukket ofte opp på eksamen, uten at jeg vet hvorfor..


EDIT: Noen som vet dato for karakterene? Ettersendingsskjemaet skal sendes senest 1. juli, så regner det er i god tid før det hvertfall :))
Dette går helt fint, men pass på at den likningen du ender opp med gir to falske løsninger i tillegg til de riktige. Når man kvadrerer en likning kan det alltid dukke opp ugyldige løsninger.
Joes

Fra udir.no
"Alle sensorene møtes torsdag 18. og fredag 19. juni 2015 for å fastsette endelige karakterer. Dette kalles fellessensur. Du kan til vanlig få vite karakteren din dagen etter fellessensuren. Kontakt skolen din for å få vite eksamensresultatet ditt."
En elev

Fra Udir

"Foreløpig veiledende karaktergrenser
Denne skalaen kan bli justert etter forhåndssensuren.
Karakter
1:0
2:12
3:24
4:35
5:45
6:56*"
andreasaa
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 27/11-2014 14:57

Er det lagt ut noen forhåndssensur eller sensorveiledning for denne eksamenen enda?
gjest 2

andreasaa skrev:Er det lagt ut noen forhåndssensur eller sensorveiledning for denne eksamenen enda?
Ja
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Her er oppgaven.
R2_eksamen_2015_vår.pdf
(199.57 kiB) Lastet ned 4809 ganger
Magda

Flere som har sett forhåndssensuren? over 30 % med 5 og 6. Er ikke det mye?
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Magda skrev:Flere som har sett forhåndssensuren? over 30 % med 5 og 6. Er ikke det mye?
Ja, men eksamen var veldig enkel.
Gjest

LektorH skrev:
Magda skrev:Flere som har sett forhåndssensuren? over 30 % med 5 og 6. Er ikke det mye?
Ja, men eksamen var veldig enkel.
Er du sensor/lærer i R1 i år? 8-)
Gjest

Gjest skrev:
LektorH skrev:
Magda skrev:Flere som har sett forhåndssensuren? over 30 % med 5 og 6. Er ikke det mye?
Ja, men eksamen var veldig enkel.
Er du sensor/lærer i R1 i år? 8-)
Jeg mente R2 :)
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Gjest skrev: Er du sensor/lærer i [R2] i år? 8-)
Lærer. Men elevene var enige i at årets eksamen var mye enklere enn tidligere. Så får vi se om resultatene sier det samme.
Nervøs

Har noen her fått karakter ennå? Oppdaterer skolearena hvert minutt!
ferrari

Nervøs skrev:Har noen her fått karakter ennå? Oppdaterer skolearena hvert minutt!

Jeg fikk karakteren nå.
Svar