Redd for å stryke..!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Tutta74
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 03/11-2006 10:03

Hei! Jeg skal ha matte eksamen om en liten uke å panikken har begynt å melde seg!Tenk om jeg stryker!

Noen som vet litt om hvor mye feil event. som skal til for å stryke? Om der for eksempel er 6 oppgaver å en har rett kun to..hva da? Karakter 2 kansje?

Håper noen har litt mer erfaring enn meg.

På forhånd tusen takk.

Klem fra Trine
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Aller først: trekk pusten dypt og pust rolig ut igjen. :)

Hvis du f.eks får tak i fjorårets eksamen, og eksamen fra året før der igjen, går gjennom de så du hadde klart å svare på oppgavene så vil du ikke stryke.

Ta det fra en som faktisk har strøket på en eksamen, jeg begynte nilesingen kun et par dager før eksamen. På selve eksamen, da jeg fikk oppgaven utlevert, var det masse oppgaver jeg aldri hadde sett før. Skjer dette, da ligger du dårlig an! ;)

Tenk også på at det er karakterer fra A, B, C ,D og E.
Du stryker bare på F. Og for å stryke skal du klare veldig lite.

Hvis det f.eks er 6 oppgaver, du klarer 1, og bittelitt på noen av de andre deloppgavene, bør det være nok til å stå. (Vanskelig å si da).

Ellers kan jeg jo bare si at jeg også har eksamen, om 2 uker, og er også litt redd. Eksamen er alltid litt skummel. :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Svar