huffda... noen andre som skal ha eksamen nå til jul?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
gjest

jeg skal ha eksamen i 1MY (søkte opp som privatist, strøk i fjor).
har sett i boka sånn ca. 1 eller 2 ganger siden jeg sist hadde matte...som var i Mai i år (hm...noen som sliter?) :(

noen som kan fortelle, eller komme med tips om va jeg burde lese på?

Jeg har aldri hadd eksamen i matte, ettersom at vi ikke kom opp i matte i fjor...jeg strøk bare i faget (1 i standpunktkarakter), så jeg er bare vant med kapitel-prøver.

hm...tror jeg sliter "litt"! :(

er foresten bare 4 dager til jeg skal ha den!
bjoern-idar
Noether
Noether
Innlegg: 48
Registrert: 24/08-2004 19:54
Sted: Stjørdal

He he...Vet ikke akkurat hvilke råd jeg skal gi deg. Du må lese på det du ikke kan og hoppe over det du kan...

Men du visste vel at du skulle ha eksamen før i dag da? Det er generelt lite lurt å begynne 4 dager før...

oppgavene på eksamen er vel omtrent de samme som på totimersprøver, bare litt mer omfattende. Du skal kunne bruke hele pensumet i den samme oppgaven på en måte..

Lykke til da!
thi
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 01/12-2004 09:30

hei
hadde hatt heldagsprøve jeg også. Gjorde så lite at jeg slet meg ihjel dagen før, men hvis du har lov til å bruke formelheftet, så hjelper det mye å skrive ned alle eksamplene fra boka, og noen oppgaver fra oppgaver samlinga. Du får ofte mer avanserte oppgaver enn eksemplene i grunnboka.
Det hjelper sikkert ikke mye,jeg har erfart at uansett om man liker det er ei, så må dman jobbe med matte regelmessig, for å bli flinkere (hvis du ikker er særlig flink).
Svar