R1 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

∂elta

Nebuchadnezzar skrev:Noen andre får fullføre, orker ikke mer / har andre ting som å gjøres =)
Tusen takk for innsatsen! Har fått akkuratt det du skrev :)
qbab

Hva fikk dere på oppgave 5 a? Klarte den ikke =/
qbab

Wops, mente oppgave 3.a
∂elta

qbab skrev:Wops, mente oppgave 3.a

Del 2?

Areal = PS x SR der PS = F(x) - 0 = F(x) og SR = 12 - x

F(x) * (12 - x) = -x^3 + 12x^2 - 21x + 252
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Nebuchadnezzar skrev:Noen andre får fullføre, orker ikke mer / har andre ting som å gjøres =)
her er oppg 5 med forbehold
a)
[tex]P(M\cap F)=0,64+0,32-0,7=0,26[/tex]

[tex]P(M\cap \overline F)=0,64-0,26=0,38[/tex]
der
[tex]P(M\cap \overline F)+P(M\cap F)=P(M)[/tex]
===
b)
[tex]P(F|M)=\frac{P(M\cap F)}{P(M)}=0,26/0,64=0,406\approx 0,41[/tex]
===
c)
[tex]P(M|F)=\frac{P(F|M)*P(M)}{P(F)}=(0,406*0,64)/0,32=0,81[/tex]
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Sondreaasen
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 02/08-2013 12:12

Siste oppgave har løsningene x=n og x=10000 slik som i vår eksamen?
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Sondreaasen skrev:Siste oppgave har løsningene x=n og x=10000 slik som i vår eksamen?
ser rett ut det...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Marie123

I del 2, oppg. 1 c) fikk jeg at k=1/2 og ikke k=1 som i løsningsforslaget lenger bak i tråden.
Sondreaasen
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 02/08-2013 12:12

Fikk det samme jeg også :)
Sondreaasen
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 02/08-2013 12:12

Tok ikke med noen av de mulige x-koordinatene på oppgave 7 på del 1, og tror jeg kommenterte feil på oppgave c på den rektangel-funksjonsoppgaven + jeg glemte å skrive på x og y aksene når jeg tegnet grafene. Tror dere dette er nok til at 6'eren glipper?
Sondreaasen
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 02/08-2013 12:12

Hvilke karakterer fikk dere?
Anne9

Jeg fikk 6, men var sikker på jeg skulle ende på 5 ;)
Hva med deg?
Sondreaasen
Noether
Noether
Innlegg: 30
Registrert: 02/08-2013 12:12

Fikk 6 jeg også :D
Gullstad

Hei!

På eksamensoppgava jeg fikk tilbake fulgte det bare med 2 av 3 vedlegg, hvor de 2 vedleggene var blitt merket ark 3/4 og ark 4/4. Jeg hadde totalt 5 ark, ikke 4. Hvis min eksamen har blitt vurdert uten det ene vedlegget har jeg mistet 2 deloppgaver i oppgave 3 (b og c) og 1 deloppgave i oppgave 6 (a).

Tror dere alle vedleggene mine likevel ble vurdert?

Personlig har jeg ikke ansvar for feilen da vedleggene mine ble overført på minepenn som .pdf, og hvis de har printet ut to ark, må det tredje også ha vært tilgjengelig. Går det an å finne ut av dette, og eventuelt klage hvis det skulle vise seg å ha manglet et vedlegg under vurderingen?
Gullstad

Er det forresten noen som orker å lage et løsningsforslag til oppgave 6, del 2? Hvis jeg finner ut hvor mange poeng jeg fikk på den så skal jeg klare å finne ut om karakteren min samsvarer med besvarelsen min eller ikke. Viser det seg at jeg har 5 poeng eller mer på denne oppgaven kan det tenkes at ene vedlegget mitt ikke ble med i vurderingen.
Svar