- 11117547_954376961269907_339319048_n.jpg (37.96 kiB) Vist 4146 ganger
Her er 1T-matte heldagsprøven våren 2015
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Cayley
- Innlegg: 69
- Registrert: 04/09-2014 23:36
Her er prøven, så dere kan se på det selv
- Vedlegg
-
- 11145943_954380174602919_238533320_n.jpg (32.76 kiB) Vist 4142 ganger
-
- 11134211_954376841269919_1304830905_n.jpg (54.78 kiB) Vist 4143 ganger
-
- 11137017_954376944603242_270561775_n.jpg (46.83 kiB) Vist 4144 ganger
-
- 11099960_954376951269908_285828033_n.jpg (28.97 kiB) Vist 4145 ganger
-
- Galois
- Innlegg: 598
- Registrert: 09/10-2012 18:26
Det ser ut som veldig bra oppgaver, men muligens litt for mye arbeid?
Hvordan gikk det, forresten?
Hvordan gikk det, forresten?
-
- Noether
- Innlegg: 21
- Registrert: 25/03-2015 20:55
Takk for at du delte hvilken skole var dette på forresten?
Hvorledes vurderer læreren etter? Bortsett fra helhetsvurdering, hvor mange poeng kreves for oppnå de respektive karakterene? Hvis det tenkes ut i fra 61 poeng totalt
93 % ? Det kan umulig være at du har så "mange" feil for å få 6'er. Jeg vet at helhetsinntrykket teller, men får du disse tallene fra?
-
- Galois
- Innlegg: 598
- Registrert: 09/10-2012 18:26
Begge dere to har helt rett. Grensen er på 93-100 %, og helhetsinntrykket er veldig viktig.Gjest skrev:93 % ? Det kan umulig være at du har så "mange" feil for å få 6'er. Jeg vet at helhetsinntrykket teller, men får du disse tallene fra?
Karakterskalaen balanseres også etter en samlet vurdering av prestasjonen til alle sammen. Kan justeres ned dersom oppgavesettet faller uheldig ut.
Hvordan ble opppgave 7 løst her?
Er den følgende framgangsmåten riktig? Er i det hele tatt svaret korrekt?
Adam=2x
Brit=x
Etter fem år er de hundre år tilsammen dvs. 5 år for hver = 10 år
100-10=2x+x
3x=90
x=30
Brit = 30 år, og Adam = 2*30=60 år
Er dette riktig? Jeg har jo uansett ikke 2 likningssett?
Er den følgende framgangsmåten riktig? Er i det hele tatt svaret korrekt?
Adam=2x
Brit=x
Etter fem år er de hundre år tilsammen dvs. 5 år for hver = 10 år
100-10=2x+x
3x=90
x=30
Brit = 30 år, og Adam = 2*30=60 år
Er dette riktig? Jeg har jo uansett ikke 2 likningssett?
Oppgave 10 her.
oppgave a) A(x)=x(50-x)
A(x)=50x-x^2
b) For å finne størts mulig areal må vi først finne størstm mulig maksimal verdi for x? Setter den deriverte (A'(x)=50-2x=0), får 25, tegner fortegnslinje og får 625 som størst y verdi for toppunktet.
Men jeg skjønner ikke hvordan man kan vite det følgende spørsmålet: Hva kalles firkanten når A(x) har denne verdien? Jeg lurer på om svaret mitt er riktig/framgangsmåten på oppgave b?
Noen tips?
oppgave a) A(x)=x(50-x)
A(x)=50x-x^2
b) For å finne størts mulig areal må vi først finne størstm mulig maksimal verdi for x? Setter den deriverte (A'(x)=50-2x=0), får 25, tegner fortegnslinje og får 625 som størst y verdi for toppunktet.
Men jeg skjønner ikke hvordan man kan vite det følgende spørsmålet: Hva kalles firkanten når A(x) har denne verdien? Jeg lurer på om svaret mitt er riktig/framgangsmåten på oppgave b?
Noen tips?
Altså, blir ikke størst mulig areal 625 da? Lengde= 25, og bredde = 50-25 =25, dvs like lange sider? kan være Rombe? kvadrat?
Noen som vet hvilke verdier man kan ta for oppgave 12 ?
er det [tex]\left ( 0, 1948 \right ) \cup \left ( 98000, 2014 \right )[/tex]
Så tar man en linje mellom de og bruker ettpunktformelen til å finne likningne?
har jeg riktige verdier???
er det [tex]\left ( 0, 1948 \right ) \cup \left ( 98000, 2014 \right )[/tex]
Så tar man en linje mellom de og bruker ettpunktformelen til å finne likningne?
har jeg riktige verdier???