TRENGER HJELP! S1!!! SOS!!!! EKSAMEN I MORGEN UÆÆ

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
JEGSITTERIDET

http://matematikk.net/res/eksamen/S1/S1 ... sempel.pdf

Oppgave 13 del 1.

Alle oppgavene gikk greit intill jeg kom til dette. Er det noen som forstår hvordan denne løses? Huff, jeg forstår ikke helt :/ Lurer også på om noen vet hvordan jeg setter lineær optimering inn i kalkulator (CASIO fx-9860GII)? Setter jeg det inn i graph? Hvordan endrer jeg isåfall "er lik"-tegnet? Og hvordan finner jeg det skisserte området?

Tusen takk for svar :D

Hilsen ei som har eksamen i morgen
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Vil anbefale deg å bruke geogebra på eksamen, og du kan ikke bruke kalkulator på del 1. Kun skrivesaker, linjal og passer osv
Sist redigert av Mattematika den 18/05-2015 22:20, redigert 1 gang totalt.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Bruk graftegner :)
Gjest

Jeg har aldri brukt geogebra, så må nesten bli casio..
Gjest

KRISE. INgen som bruker casio??? :'(
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Gjest skrev:KRISE. INgen som bruker casio??? :'(
Jo, men bruker alltid geogebra, og det vil jeg anbefale deg også å gjøre
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Om du ikke har brukt CAS eller graftegner før vil du nok miste noen poeng på eksamen... :/
Gjest

Tusen hjertelig takk for informasjon :-) Laster det ned! Kan noen fortelle meg hvordan man bruker det? :o
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

Gjest skrev:Tusen hjertelig takk for informasjon :-) Laster det ned! Kan noen fortelle meg hvordan man bruker det? :o
Har du aldri brukt geogebra i timen?
Gjest

Vet forresten noen om jeg trenger å skrive ut ting jeg gjør i CAS og grafinnplotteren? Skal sitte på natta før eksamen å lære meg et nytt program liksom... definisjonen på YOLO :P
Gjest

Jeg tar det opp på egenhånd, og kun hørt på venninner som har hatt det. Jeg trodde jeg var godt forberedt, men haha nei.. :D
Gjest

Gjest skrev:Jeg tar det opp på egenhånd, og kun hørt på venninner som har hatt det. Jeg trodde jeg var godt forberedt, men haha nei.. :D
Hei:) det går nok bra skal du se!
I linja nederst i geogebra kan man skrive inn ulike funksjoner og linjer (y=ax+b) etc.. det er litt vanskelig å forklare for 2. grads- og 3.gradsfunksjoner :) så slikt noe må du skjekke ut.
-ekspo
-poly
kan en f.eks. skrive for å få inn polynom/eksponentialfunksjoner.

Du kan trykke på Vis og deretter CAS som nevnt ovenfor:D
HØYREKLIKK i geogebra vil gi deg mulighet for rutenett.

Håper det hjelper litt.. god natt og lykke til:) <3 :D
tarek3901

Ganske sent men, hvordan gikk eksamen? hva fikk du?
Svar