Matematikk R2 Eksamen 20.5.15

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

andreasaa
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 27/11-2014 14:57

For diskusjon etter endt eksamen.

Hva føler dere? :)
mmk

Hvordan gikk det på eksamen i dag?
Hadde ikke sett en slik induksjons oppgave før, men jeg tror kanskje jeg klarte å lure meg fram til et svar.
Hva synes andre om den nye eksamensformen?
hallapaadeg
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 297
Registrert: 24/04-2014 14:33
Sted: Cyberspace

Kan en admin lage èn tråd
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

hallapaadeg skrev:Kan en admin lage èn tråd
Det er gjort.
qpb96
Noether
Noether
Innlegg: 28
Registrert: 12/09-2014 18:21

Prøven var lettere enn forventet!!!!! :D :D :D :D :D :D 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Gjest 2

Var nok den enkleste eksamen som var gitt. Ble ferdig med del 2 på 1 time. Alt kunne gjøres på geogebra
Tror det blir 6
Klof21

En veldig grei oppgave. Fikk til det meste, men kludra litt på del 1 induksjonsbeviset, samt på den meget enkle trigonometriske likningen sinx+cosx=1... Kom fram til rett svar på induksjonsbeviset, men måtte gjør noen rare justeringer underveis. Håper det gir noe uttelling. Satser på karakter 5 :)
Gjest 2

Klof21 skrev:En veldig grei oppgave. Fikk til det meste, men kludra litt på del 1 induksjonsbeviset, samt på den meget enkle trigonometriske likningen sinx+cosx=1... Kom fram til rett svar på induksjonsbeviset, men måtte gjør noen rare justeringer underveis. Håper det gir noe uttelling. Satser på karakter 5 :)
Ja samme her, så tegnet jeg enhetsirkelen og fant svaret med engang haha
Gjest

Når pleier sensuren å komme? Og er det noen hyggelige mennesker som lager et løsningsforslag? :)
Mattejan

Gjest 2 skrev:
Klof21 skrev:En veldig grei oppgave. Fikk til det meste, men kludra litt på del 1 induksjonsbeviset, samt på den meget enkle trigonometriske likningen sinx+cosx=1... Kom fram til rett svar på induksjonsbeviset, men måtte gjør noen rare justeringer underveis. Håper det gir noe uttelling. Satser på karakter 5 :)
Ja samme her, så tegnet jeg enhetsirkelen og fant svaret med engang haha

jammen assa. Kuka det til på sinx+cosx=1. Fikk den ikke til, enda så forbanna enkel den egentlig er.
amøben
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 24/11-2014 18:32

Dette var den letteste eksamen noen sinne. Var ferdig på 32 minutter. Del 2 var plankekjøring. Alt rett. Var dette R2? Gikk jeg feil? Var dette P? For lett. Dette blir barnematematikkeksamen. Finnes det virkelig noen som har fått feil på noe? Den er lei :P
oysals
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 01/12-2014 22:37

Er det noen som har en PDF med oppgaveteksten?
Gjest2

amøben skrev:Dette var den letteste eksamen noen sinne. Var ferdig på 32 minutter. Del 2 var plankekjøring. Alt rett. Var dette R2? Gikk jeg feil? Var dette P? For lett. Dette blir barnematematikkeksamen. Finnes det virkelig noen som har fått feil på noe? Den er lei :P
Akkurat hva jeg tenkte, Ingen utfordringer i oppgavene. Latterlig hvor enkelt det er for å bestå. Oppg 1 og 2 = 9 poeng
Gjest

amøben skrev:Dette var den letteste eksamen noen sinne. Var ferdig på 32 minutter. Del 2 var plankekjøring. Alt rett. Var dette R2? Gikk jeg feil? Var dette P? For lett. Dette blir barnematematikkeksamen. Finnes det virkelig noen som har fått feil på noe? Den er lei :P
Det er flott at det går bra, men å si at dette var P og trykke det inn for dem det gikk dårlig for tar kaka
Personlig gikk det veldig bra for meg, men samtidig bråstopper jeg når du kaller det for P-matematikk og dermed tråkker ned på dem. I tillegg å kalle det barnematematikk og uttrykke ironisk om noen i det hele tatt får feil, gjør at jeg blir veldig forundret og stiller spørsmåltegn..
Gjest

amøben skrev:Dette var den letteste eksamen noen sinne. Var ferdig på 32 minutter. Del 2 var plankekjøring. Alt rett. Var dette R2? Gikk jeg feil? Var dette P? For lett. Dette blir barnematematikkeksamen. Finnes det virkelig noen som har fått feil på noe? Den er lei :P
Skjønner at du er oppspilt, men det er ikke alle som tar matte like lett. Fort gjort å støte noen med avslutningen av kommentaren din.

Eksamen virket lettere enn forventet. Jeg har jobbet relativt lite med R2 ettersom jeg ikke trenger det på vitnemålet (gikk privatist for å lære pensum), og jeg ble overrasket over vanskelighetsgraden. Det var ikke mye vanskeligere enn gårsdagens R1. Del 2 vil jeg påstå var lettere ift pensum.
Svar