1T eksamen høst 2015

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

eksamen 1t

Plz kom med forslag til del 2 og?
eksamen 1t

eksamen 1t skrev:Plz kom med forslag til del 2 og!!
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Hmm. Oppgave 12 på Del 1 av 1T eksamen var lik oppgave 7 på del 1 av 1P eksamen.

Svarte riktig på den ^_^
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Mat1013

LektorH skrev:Jeg slo sammen bildene som ble lagt i tråden tidligere til en pdf:
1T Eksamen 2015 høst.pdf
Her er mitt forslag til del 1. Jeg lagde det raskt, så si fra om dere ser noen feil. Jeg ser på del 2 etter hvert.
1T Eksamen 2015 høst løsning del 1.pdf
Takk til deg.
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

Gjest skrev:Det er irriterende hvor lett oppgavene ser ut i etterkant.
Det er fordi i slike prøvesituasjoner, så er du i de fleste tilfeller "ikke helt deg selv", noe som betyr at du ikke alltid ser de helt logiske løsningene, og du kan også ende opp med å skrive tall feil, uten å reagere på det, enda du hadde reagert med engang i en annen situasjon.
Gjest

ThomasSkas skrev:
Gjest skrev:Det er irriterende hvor lett oppgavene ser ut i etterkant.
Det er fordi i slike prøvesituasjoner, så er du i de fleste tilfeller "ikke helt deg selv", noe som betyr at du ikke alltid ser de helt logiske løsningene, og du kan også ende opp med å skrive tall feil, uten å reagere på det, enda du hadde reagert med engang i en annen situasjon.
Ja, dumt det er slik... Jeg ser ut til å generelt bli litt for stressa på eksamen. Ikke muntlig da, merkelig nok, haha.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

ThomasSkas skrev:
Gjest skrev:Det er irriterende hvor lett oppgavene ser ut i etterkant.
Det er fordi i slike prøvesituasjoner, så er du i de fleste tilfeller "ikke helt deg selv", noe som betyr at du ikke alltid ser de helt logiske løsningene, og du kan også ende opp med å skrive tall feil, uten å reagere på det, enda du hadde reagert med engang i en annen situasjon.
En annen ting er jo det at du også bare har fem timer. :)
LektorH
Cantor
Cantor
Innlegg: 102
Registrert: 28/05-2015 15:04

Sånn, jeg ble ferdig med del 2 også. Her er min løsning, men jeg bruker ikke GeoGebra så mye, så dere får si fra om dere ser noe rart.
1T Eksamen 2015 høst løsning.pdf
(605.6 kiB) Lastet ned 5420 ganger
Gjest

LektorH skrev:Sånn, jeg ble ferdig med del 2 også. Her er min løsning, men jeg bruker ikke GeoGebra så mye, så dere får si fra om dere ser noe rart.
1T Eksamen 2015 høst løsning.pdf

Takk! :D
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Mange takk LektorH. :-) Da har jeg lagt inn lenker til oppgaven/løsningsforslaget ditt på http://matematikk.net/side/Eksamensoppgaver
meg...

Dolandyret skrev:Jeg regner med at de fleste som tok opp 1T som privatist, enten har eller har hatt R1/S1. Hvorfor tok dere ikke 1P i steden? 1000kr billigere også :)
Fordi om du blir trukket opp i eksamen kan du ikke bytte fag, det kan du dersom du bare vil endre standpunkt.. :D
privatistmatte

Hvordan gikk det med dere? Fornøyd?
Ble en femmer på meg... :?
privatistmatte

Noen som forresten vet hvem på skolen man skal kontakte for å få karakteren jeg har i faget erstattet med privatistkarakteren? Ledelsen, rådgiver eller?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

privatistmatte skrev:Noen som forresten vet hvem på skolen man skal kontakte for å få karakteren jeg har i faget erstattet med privatistkarakteren? Ledelsen, rådgiver eller?
Ring til resepsjonen, de vet det helt sikkert :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Sofie

LektorH skrev:Sånn, jeg ble ferdig med del 2 også. Her er min løsning, men jeg bruker ikke GeoGebra så mye, så dere får si fra om dere ser noe rart.
1T Eksamen 2015 høst løsning.pdf
Svar