1T eksamen høst 2015

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Dude1122

Jaja, hvordan gikk det i dag? :) :)
Gjest

Tror det gikk greit :D , men synes CAS-oppgavene var litt vriene.
schoolkid
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 17
Registrert: 09/06-2014 10:22

Det gikk okei med meg på del 1, men veldig tøft på del 2. Brukte annen type sannsynlighetskalkulator enn til vanlig, så det var jo det. Men det var mye vanskeligere enn eksamen våren 2015, etter min meining. :? :D
fml

off! var jo mye verre enn i fjor! Noen som kan legge ut oppgavene?
privatistmatte

Gikk helt forferdelig!! Skulle forbedre karakreren fra 4/5-6 men det kan jeg berre glemme nå. Har regnet ut poengsummen ut fra hva jeg har sjanse til å få rett på, og den ble under 45!!!!! :cry: Det er kriiise! Om jeg hadde tatt eksamen på våren hadde jeg nok fått 5/6. Nå får jeg nok 4. Slurvet også sånn og var så stresset at jeg har feil på mye jeg kan. Uff.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Jeg regner med at de fleste som tok opp 1T som privatist, enten har eller har hatt R1/S1. Hvorfor tok dere ikke 1P i steden? 1000kr billigere også :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
privatistmatte

Dolandyret skrev:Jeg regner med at de fleste som tok opp 1T som privatist, enten har eller har hatt R1/S1. Hvorfor tok dere ikke 1P i steden? 1000krbilligere også :)


Fordi folk anbefalte meg å ta T siden jeg har hatt det før og det ligner mest på R-matten.... Men jeg var veldig i tvil. Da jeg trykte på p-matte på privatistweb stod det at det også kostet 2000 kr? Om det ikke stemmer hadde jeg garantert tatt P...:(
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Jeg hadde 1T på vg1 og måtte bare betale 1k :) Når den nye eksamensordningen ble innført med garantert CAS-oppgave ble jeg helt sikker på at å ta 1P som privatist var det beste. :D
Gjest

Jeg tror jeg ligger et par poeng under 45! fml
Gjest

Noen som er i besittelse av oppgavesettet? Var det noen oppgaver som var ekstra vanskelige?
Gjest

privatistmatte skrev:
Dolandyret skrev:Jeg regner med at de fleste som tok opp 1T som privatist, enten har eller har hatt R1/S1. Hvorfor tok dere ikke 1P i steden? 1000krbilligere også :)


Fordi folk anbefalte meg å ta T siden jeg har hatt det før og det ligner mest på R-matten.... Men jeg var veldig i tvil. Da jeg trykte på p-matte på privatistweb stod det at det også kostet 2000 kr? Om det ikke stemmer hadde jeg garantert tatt P...:(
Hæ? Hva mener dere egentlig? Jeg skjønner ikke... blir karakteren fra 1T strøket hvis man tar 1p?
Gjest

Noen som har hele eksamen? Hadde vært gøy å se :)
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:
privatistmatte skrev:
Dolandyret skrev:Jeg regner med at de fleste som tok opp 1T som privatist, enten har eller har hatt R1/S1. Hvorfor tok dere ikke 1P i steden? 1000krbilligere også :)


Fordi folk anbefalte meg å ta T siden jeg har hatt det før og det ligner mest på R-matten.... Men jeg var veldig i tvil. Da jeg trykte på p-matte på privatistweb stod det at det også kostet 2000 kr? Om det ikke stemmer hadde jeg garantert tatt P...:(
Hæ? Hva mener dere egentlig? Jeg skjønner ikke... blir karakteren fra 1T strøket hvis man tar 1p?
Karakteren i 1T kan erstattes med 1P privatist, og siden det blir ny karakter betalte jeg kun 1000kroner :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Dolandyret skrev:
Karakteren i 1T kan erstattes med 1P privatist, og siden det blir ny karakter betalte jeg kun 1000kroner :)
Ble litt bekymra jeg nå:

https://gyazo.com/cc066a660a1b9f46f52aaebf210fb7e8

http://frederikii.vgs.no/ikbViewer/page ... c_id=74442
Gjest

Fysikkmann97 skrev:
Dolandyret skrev:
Karakteren i 1T kan erstattes med 1P privatist, og siden det blir ny karakter betalte jeg kun 1000kroner :)
Ble litt bekymra jeg nå:

https://gyazo.com/cc066a660a1b9f46f52aaebf210fb7e8

http://frederikii.vgs.no/ikbViewer/page ... c_id=74442
Slik jeg tolker det:
Tar du privatisteksamen i 2. eller 3. klasse så koster det 2000 kr og du får det på primært vitnemål("førstegangs").
Tar du privatisteksamen etter 3. klasse så koster det 1000 kr og du får det på ordinært vitnemål ("andregangs")
Svar