1T eksamen høst 2015

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

Dolandyret skrev:I oppgave 4 på 1P eksamen var det to deloppgaver, a og b. Begge er verdt 2 poeng og handlet om overslag av volum og overflate av rundball.
Hvor mange av poengene ryker om jeg rundet alle 3 verdiene ned? 2? 3?
Om det ryker 2 der, så ligger jeg på 56-56,5 poeng. Tror dere det er bra nok for 6?

Ja
thea1

Noen som har løsningsforslag?
Jeg fikk49 poeng, noen som vet om det er 5?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

thea1 skrev:Noen som har løsningsforslag?
Jeg fikk49 poeng, noen som vet om det er 5?
Grensa for 5 er vel 45poeng, så duburde være godt innenfor :) Tviler på at det er noen som har laget løsningsforslag enda. Drøy det en dag eller to, så er det nok en eller annen som har mekket sammen noe.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
thea1

Dolandyret skrev:
thea1 skrev:Noen som har løsningsforslag?
Jeg fikk49 poeng, noen som vet om det er 5?
Grensa for 5 er vel 45poeng, så duburde være godt innenfor :) Tviler på at det er noen som har laget løsningsforslag enda. Drøy det en dag eller to, så er det nok en eller annen som har mekket sammen noe.
Ok, takk for svar:)
Eksamen1t

Hva fikk dere på sannsynlighetsoppgaven ikke Del 1?
privatistmatte

Hva fikk dere at arealet ble på oppgave 14 del 2?
Jeg fikk 126, men tipper at det er feil. Klønet det hele til med å tenke mye mer komplisert enn jeg burde. :cry:
privatistmatte

privatistmatte skrev:Hva fikk dere at arealet ble på oppgave 14 del 2?
Jeg fikk 126, men tipper at det er feil. Klønet det hele til med å tenke mye mer komplisert enn jeg burde. :cry:

Mente selvsagt del 1 ups.
Eksamen1t

Jeg fikk også 126...
Guest

Er ganske sikker på at arealet er 126 ja
Eksamen1t

Hva med sannsynlighetsoppgaven I Del 1?
Mat1013

Var det noen som greide oppgave 6 del 2, Jeg fant når -6.81 < a < 6.81 så har likningen ingen løsninger.
Guest

Hvordan kom dere frem til 126 egentlig?
Mat1013

På sannsynlighetsoppgaven del 1: Fikk jeg 0.02 på b). Husker ikke c)
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Guest skrev:Hvordan kom dere frem til 126 egentlig?

Siden sin B = MOT/ BC = 3/5, så må motstående være 12 siden BC = 20. Du finner deretter den siste kateten ved pytagoras på begge trekantene. Så kan du bruke formelen for areal av trekanter.
Eksamen1t

Er du sikker? Så skrev jeg feil.... :(
Svar