Forberedelse til eksamen i R1 + R2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Marius_B_Mahiout

Jeg er nettop kommet meg gjennom pensum i først R1 og nå R2 - Med det mener jeg at jeg har gjennomgått sinus R1 og løst alle oppgavene og deretter gjort det samme med R2. Nå har jeg ca. en måned før eksamen og lurer på hvordan jeg best kan forberede meg; Jeg føler at stoffet sitter relativt godt, men er på ingen måte 100% sikker på alt, jeg har cosinus oppgave samlingen i R2 og vurderer å løse alle oppgavene i den før jeg begir meg ut på eksamensoppgaver, men er usikker på om jeg heller burde bare løse eksamensoppgaver framover og droppe cosinus oppgavene - alt av ytterlige forslag og tips settes stor pris på!

Btw: Er relativt godt kjent med GeoGebra - men har ingen erfaring med maxima, det ser ut som at maxima utgaven som er kompatibel med linux-ubuntu(mitt operativsystem) ikke har et grafiskt brukergrensesnitt, er det verdt å sette seg inn i dette?

Er også svært intressert i å høre hvordan andre har forberedt seg og hva dere føler dere har fått mest ut av. :)
Svar