Årsprøve sinus r2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

puggeladden

Hei. Er det noen som har hatt årsprøven i sinus r2 i år, 2016? Er det noen som har oppgaver som ligner på disse?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

puggeladden skrev:Hei. Er det noen som har hatt årsprøven i sinus r2 i år, 2016? Er det noen som har oppgaver som ligner på disse?
Når har du heldagsprøve? Vi har på fredag, så jeg kan legge ut prøven min etter det. Det er Matematikk R2 da, og ikke Sinus R2, men pensum skal være likt uansett.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
puggeladden

Dolandyret skrev:
puggeladden skrev:Hei. Er det noen som har hatt årsprøven i sinus r2 i år, 2016? Er det noen som har oppgaver som ligner på disse?
Når har du heldagsprøve? Vi har på fredag, så jeg kan legge ut prøven min etter det. Det er Matematikk R2 da, og ikke Sinus R2, men pensum skal være likt uansett.


Har den faktisk på fredag, jeg også.. :(
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

puggeladden skrev: Har den faktisk på fredag, jeg også.. :(
Jaja, da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å ta for seg eksamenssettene for 2015+eksempelsettet fra 2014. Oppgavene og oppsettet på heldagsprøva skal ligne ganske mye på disse.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
hjort

Skulle gjerne hatt den, jeg også..
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

hjort skrev:Skulle gjerne hatt den, jeg også..
Jeg vet at fysikklæreren min har tilgang til Sinus R2 siden. Denne SInus R2 prøva, er den laget sammen med boka, så den er å finne på nett? Eller snakker vi bare en heldagsprøve som er laget ut fra Sinus R2 boka? Om det er førstenevnte, så kan jeg eventuelt spørre om han kan gå inn og skrive den ut.
Sist redigert av Dolandyret den 18/04-2016 10:50, redigert 1 gang totalt.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
puggeladden

Dolandyret skrev:
hjort skrev:Skulle gjerne hatt den, jeg også..
Jeg vet at fysikklæreren min har tilgang til Sinus R2 siden. Denne SInus R2 prøva, er den laget sammen med boka, så den er å finne på nett? Da kan jeg eventuelt spørre om han kan gå inn og skrive den ut.

Den er å finne på nett ja! Er det mulighet for elever å kjøpe lisens til denne siden? Hadde vært fantastisk om du hadde fått tak i den.
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Hvorfor ikke bare øve på gamle heldagsprøver / eksamenssett? :?
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
puggeladden

Nebuchadnezzar skrev:Hvorfor ikke bare øve på gamle heldagsprøver / eksamenssett? :?
Gjør det også, men føler jeg vil ha noe mer konkret hva jeg kan forvente
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Men er det snakk om årsprøve for en ny bok som kommer i 2016, eller den fra SInus R2(2015)?

Edit: Oi, rip. Unnskyld for å ha gitt dere falske forhåpninger, men den nye læreboka som blir tatt inn her til neste år, er en ny versjon av Matematikk R2 fra Aschehoug, ikke Sinus. :oops:
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
hjort

Dolandyret skrev:Men er det snakk om årsprøve for en ny bok som kommer i 2016, eller den fra SInus R2(2015)?

Edit: Oi, rip. Unnskyld for å ha gitt dere falske forhåpninger, men den nye læreboka som blir tatt inn her til neste år, er en ny versjon av Matematikk R2 fra Aschehoug, ikke Sinus. :oops:
Uff.. så dumt :/ Tusentakk for at du prøvde hvert fall! Si i fra om det er noe jeg kan hjelpe deg med
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

puggeladden skrev:
Nebuchadnezzar skrev:Hvorfor ikke bare øve på gamle heldagsprøver / eksamenssett? :?
Gjør det også, men føler jeg vil ha noe mer konkret hva jeg kan forvente
Du vil ikke få noe mer konkret ut av sinus sit forslag til årsprøve i år, sammenlignet med i fjor.. Konkret så forandrer ikke pensum i R2 seg fra år til år. Eneste forandringen i nyere tid er at Del 1 er blitt lagt større vekt på, og eksamenskontoret er blitt flinkere å skrive hva som forventes av elevene.

Driver selv og lager heldagsprøver i R2 og jeg kopierer på ingen måte forslaget fra Sinus :p Det jeg gjør er å regne gjennom den og vurdere vanskelighetsgrad og lengde. Da har jeg en pekepin når jeg lager egne oppgaver i sammråd med de andre lærerene.

TL;DR oppgavene varierer fra år til år, men oppgavetypene er like. For å se hva som dere får er det bare å studere kompetansemålene + tidligere årsprøver og eksamener.

http://www.udir.no/kl06/MAT3-01/Kompeta ... 1169861940
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Hjort

Læreren har sagt at han vil bruke akkurat den samme som ligger på hjemmesidene til sinus. Har du noe mulighet for å legge ut den så var i fjor? Eller er det et annet forum denne ligger ute på?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Hvordan gikk det med dere? Fikk en del oppgaver jeg ikke har sett maken til før, så det var en del jeg ikke fikk helt til.
Kan laste opp bilder av prøva seinere i kveld.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar