R2-eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Joes

Takk. Har en anelse at det var oppgave 3 som fløt i tankene mine da jeg laget svarene på denne, for der ble det jo benyttet [ ].
Løsningsforslaget er oppdatert.
Abab

Er 56 poeng 5 eller 6?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Abab skrev:Er 56 poeng 5 eller 6?
6
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Comptonsdisippel

Joes skrev:Har nå lagt ut et løsningsforslag for dem som har interesse for slikt.
Fint hvis du gir tilbakemelding hvis det er noe du mener er feil eller kunne vært gjort annerledes.
Er nemlig ikke skriftlig sensor i år, så jeg har ikke mulighet til å justere løsningsforslaget i forhold til besvarelsene slik jeg burde.

Hilsen Espen, realfagslærer AOF Haugaland
Hei, ser du har gjort en feil på oppgave 7c) du har satt opp ACvektor som [1,5-3] og ikke [-1,4,1] det gjort at du får volumet av kulen til å bli 1/3*|33| istedet for |-4|
65443

Comptonsdisippel skrev:
Joes skrev:Har nå lagt ut et løsningsforslag for dem som har interesse for slikt.
Fint hvis du gir tilbakemelding hvis det er noe du mener er feil eller kunne vært gjort annerledes.
Er nemlig ikke skriftlig sensor i år, så jeg har ikke mulighet til å justere løsningsforslaget i forhold til besvarelsene slik jeg burde.

Hilsen Espen, realfagslærer AOF Haugaland
Hei, ser du har gjort en feil på oppgave 7c) du har satt opp ACvektor som [1,5-3] og ikke [-1,4,1] det gjort at du får volumet av kulen til å bli 1/3*|33| istedet for |-4|

Hvor finner jeg løsningforslaget?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

65443 skrev:
Hvor finner jeg løsningforslaget?
http://matematikk.net/side/R2_2016_v%C3 ... C3%98SNING
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Joes

Hei, ser du har gjort en feil på oppgave 7c) du har satt opp ACvektor som [1,5-3] og ikke [-1,4,1] det gjort at du får volumet av kulen til å bli 1/3*|33| istedet for |-4|[/quote]

Rettet opp :)
Det var AC som var tastet inn feil, og så bare forsatte jeg med den :(
missippi
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 30/05-2016 23:25

Hei folkens. Jeg tror selv jeg har strøket på eksamen mtp det jeg har gjort av oppgaver. Men jeg føler hvis jeg hadde gjort et par oppgaver til hadde jeg bestått med god margin. Jeg gjorde oppgave 1, 2a og oppgave 8 der jeg "bare" viser at n=1. I del 2 gjorde jeg 2a,b og c der jeg i c sier at f''(x)=0. Husker ikke om jeg kom fram til svar i 2c. Jeg ser kanskje at det er ørliten sjanse for at jeg kanskje består. Hva tenker dere?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

missippi skrev:Hei folkens. Jeg tror selv jeg har strøket på eksamen mtp det jeg har gjort av oppgaver. Men jeg føler hvis jeg hadde gjort et par oppgaver til hadde jeg bestått med god margin. Jeg gjorde oppgave 1, 2a og oppgave 8 der jeg "bare" viser at n=1. I del 2 gjorde jeg 2a,b og c der jeg i c sier at f''(x)=0. Husker ikke om jeg kom fram til svar i 2c. Jeg ser kanskje at det er ørliten sjanse for at jeg kanskje består. Hva tenker dere?
Helt ærlig, så tror jeg du må ha bra med medvind for å stå.

Oppgave 1 gir totalt 3 poeng.
Oppgave 2a gir 2 poeng.
Oppgave 8 kan du kanskje få 0.5 poeng for å vise n=1.
2a og 2b gir 4 poeng.
2c blir ikke riktig.

Ut fra dette kan du få opp mot 9,5poeng. 12 poeng er kravet for karakteren 2. Derfor vil du nok ikke stå. Dessverre :/ Sikker på at du ikke svarte på noe mer?
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
missippi
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 30/05-2016 23:25

Beklager, skrev feil. Jeg gjorde oppgave 2c riktig, men mente at i 2d skrev jeg f''(x)=0 og kom fram til 263 eller noe som er feil. Uansett regnet jeg med at jeg kom til stryke og noe av årsaken er personlig. Takk for svar uansett :D
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

missippi skrev:Beklager, skrev feil. Jeg gjorde oppgave 2c riktig, men mente at i 2d skrev jeg f''(x)=0 og kom fram til 263 eller noe som er feil. Uansett regnet jeg med at jeg kom til stryke og noe av årsaken er personlig. Takk for svar uansett :D
Da vil du ligge på vippen om alt du har gjort er riktig.Så det er et visst håp :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
NatPIN
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 04/02-2017 00:19

Hei,
om noen kan skrive kommandoer til oppgave 4b i del 2? Våren 2016
takk på forhånd
Svar