Geogebra Hjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
nfefnanfekjafne

Hei!
Når jeg skriver ln, så får ikke jeg den funksjonen der jeg kan sette inn et tall inni parantesen. jeg har slettet den, og lastet den på nytt, men problemet oppstår på nytt. Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Skriv inn "ln(2)" . Det skal virke.
nfefnanfekjafne

Fysikkmann97 skrev:Skriv inn "ln(2)" . Det skal virke.
Det funker å skrive ln(2) ja. Men jeg syntes det er irriterende å måtte kunne skrive parantes selv, vet du hvorfor funksjonen ln ikke kommer opp?
Neon
Cantor
Cantor
Innlegg: 116
Registrert: 11/05-2016 19:11

Prøv å reinstallere Geogebra.
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Jeg vet ikke hvorfor, men det kommer ikke opp hos meg heller. Min ble oppdatert i går så det er nok noe med den nyeste oppdateringen. Å avinstallere vil jeg ikke se på som noe er vits å kaste bort tiden på.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Fysikkmann97 skrev:Jeg vet ikke hvorfor, men det kommer ikke opp hos meg heller. Min ble oppdatert i går så det er nok noe med den nyeste oppdateringen. Å avinstallere vil jeg ikke se på som noe er vits å kaste bort tiden på.
Jeg har versjonen som er hakket eldre enn din, og jeg får heller ikke opp noe når jeg skriver inn "ln". Alle kommandoer er ikke definert i geogebra enda, så frem til de ordner det, så må vi nok bare nøye oss med å skrive paranteser manuelt.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Svar