2p eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

mattemokk

pokker. jeg glemte å lage en tabell for breddehøyde osv i oppgaven med histogrammet.......tror jeg glemte å skrive hva x og y aksen viser også.............

får jeg poeng hvis jeg bare tegnet histogrammet?
jøgge
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 27/11-2015 01:35

jøgge skrev:Slang sammen et løsningsforslag til del 1. Laster muligens opp besvarelsen min av del 2 litt senere. Jeg hadde dessverre én slurvefeil på oppgave 5 b).
Løsningsforslag 2P-eksamen V16, rettet småfeil.pdf
Rettet feilen med enhet på x-aksen i oppgave 6. Lastet opp på nytt.
Prvt95

Ut ifra at det er 60 poeng totalt i eksamen, hva er karakterskalaen? Hvor mange poeng behøver man for å få en 2er og bestå
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Prvt95 skrev:Ut ifra at det er 60 poeng totalt i eksamen, hva er karakterskalaen? Hvor mange poeng behøver man for å få en 2er og bestå
Veiledende:
1: fra og med 0 til 12
2: fra og med 12 til 24
3: fra og med 24 til 35
4: fra og med 35 til 45
5: fra og med 45 til 56
6: fra og med 56 til 60

Så det vil si 12 poeng for en 2'er.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest..

Hva skjer dersom man ikke har mer enn 2 poeng på del 1, men har 20 poeng på del 2? Trekker det mye slik at man ikke består. Eller får man bestått?
Gjest

Gjest.. skrev:Hva skjer dersom man ikke har mer enn 2 poeng på del 1, men har 20 poeng på del 2? Trekker det mye slik at man ikke består. Eller får man bestått?
Du består uten tvil dersom du faktisk har fått 22 poeng totalt. Det har ikke noe å si hvor mye du får på hver del, men hvor mange poeng du får totalt. Hadde du hatt 2-3 poeng til kunne du kanskje også fått 3.
Gjest...

Gjest skrev:
Gjest.. skrev:Hva skjer dersom man ikke har mer enn 2 poeng på del 1, men har 20 poeng på del 2? Trekker det mye slik at man ikke består. Eller får man bestått?
Du består uten tvil dersom du faktisk har fått 22 poeng totalt. Det har ikke noe å si hvor mye du får på hver del, men hvor mange poeng du får totalt. Hadde du hatt 2-3 poeng til kunne du kanskje også fått 3.

Ohh, så godt å høre! Hørt mye om at de trekker så måtte spørre. Takk for svar! Får håpe på at jeg har de "2-3 poengene" til for å få 3. Har vært veldig streng når jeg har telt poengene på denne eksamen. Så fult mulig.
Gjest082

Hvor mye veier helheten, hvis vi sier at man har 12 poeng kun på del 2 og 0 på del en. Blir det stryk?
mattemokk

når kan jeg forvente å få resultatet?

slutter på skolen på torsdag. vil helst få tilbake i ferien. orker ikke maset på skolen....
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

mattemokk skrev:når kan jeg forvente å få resultatet?

slutter på skolen på torsdag. vil helst få tilbake i ferien. orker ikke maset på skolen....
20. Juni
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest082 skrev:Hvor mye veier helheten, hvis vi sier at man har 12 poeng kun på del 2 og 0 på del en. Blir det stryk?
Nei 12 poeng er 12 poeng. Du burde ikke stryke da.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
mrebekah

Jeg sliter noe så sinnsykt med oppgave 3 på Del 2.
Finner ingen steder hvilken type funksjon dette er eller hvordan jeg setter inn grafen i geogebra med start og sluttpunkt. Hva er kommandoen for å sette inn grafen riktig? Hjelp! :|
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Funksjon[ <Funksjon>, <Start>, <Slutt> ]
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
Svar