Medisinstudiet?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Tror jeg velger å ikke oppgi hvilken by jeg bor i :)
Gjest

Shopaholic skrev:Tror jeg velger å ikke oppgi hvilken by jeg bor i :)
Er du redd for å bli pøket :)
Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Hvilken katedralskole er det du går på ? Så kan jeg si om jeg går på samme :)
Gjest

Shopaholic skrev:Hvilken katedralskole er det du går på ? Så kan jeg si om jeg går på samme :)

Hvilke fag hadde du 5'ere i ? Gratulerer med er imponerende snitt!!

har også lyst å studere medisin, men går i 2.klasse
Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Takker, masse lykke til :) Satset mest på realfagene som var aktuelle for studiet og de fagene jeg synes var kjekke som matematikk, så fikk 5 i litt diverse som sidemål + hovedmål, gym, 3 eksamener og beklageligvis kjemi. Hehe, i alle fall de jeg kommer på :)
Men nå ble det oppdaget en feil i vitnemålet mitt, så da sted snittet til litt over 60,3.
Gjest

mange som ska gå medisin her?

hvordan er statitstikken i utdanningen? hard i forhold til s2 matte?
Gjest Baardsen

Lite trolig at noen av de som studerer medisin gidder å henge på dette forumet etter videregående skole.

Selv om Nebu tok medisin for ikke-medisinere i 2014, så er det nok ikke nok til å regnes som å studere medisin....
Gjest

Gjest Baardsen skrev:Lite trolig at noen av de som studerer medisin gidder å henge på dette forumet etter videregående skole.

Selv om Nebu tok medisin for ikke-medisinere i 2014, så er det nok ikke nok til å regnes som å studere medisin....
Hva mener du med det siste du skriver?
Stor klarinett

Gjest skrev:
Gjest Baardsen skrev:Lite trolig at noen av de som studerer medisin gidder å henge på dette forumet etter videregående skole.

Selv om Nebu tok medisin for ikke-medisinere i 2014, så er det nok ikke nok til å regnes som å studere medisin....
Hva mener du med det siste du skriver?
Beklager, det var ikke helt ment på deg.

Forsøker bare å provosere brukeren Nebuchadnezzar til å bli aktiv igjen. Vi er gamle venner fra NTNU og han ser ut til å ha sluttet å være på dette forumet etter at han fikk seg arbeid.

Samtidig, så er det svært få som studerer medisin som henger her. Det er ikke så veldig mye matematikk i studiet og det lille som er virker svært overkommelig for de som er smarte nok til å komme inn på medisin.
Gjest

Stor klarinett skrev:
Gjest skrev:
Gjest Baardsen skrev:Lite trolig at noen av de som studerer medisin gidder å henge på dette forumet etter videregående skole.

Selv om Nebu tok medisin for ikke-medisinere i 2014, så er det nok ikke nok til å regnes som å studere medisin....
Hva mener du med det siste du skriver?
Beklager, det var ikke helt ment på deg.

Forsøker bare å provosere brukeren Nebuchadnezzar til å bli aktiv igjen. Vi er gamle venner fra NTNU og han ser ut til å ha sluttet å være på dette forumet etter at han fikk seg arbeid.

Samtidig, så er det svært få som studerer medisin som henger her. Det er ikke så veldig mye matematikk i studiet og det lille som er virker svært overkommelig for de som er smarte nok til å komme inn på medisin.

men er det mulig å ta et ekstra mattefag innenfor medisin f.eks. litt dypere statistikk? hørt noe om at disse såkalte frie studepoengene kan disponeres fritt frem?
Gjest

men er det mulig å ta et ekstra mattefag innenfor medisin f.eks. litt dypere statistikk? hørt noe om at disse såkalte frie studepoengene kan disponeres fritt frem?
Tror hele studieløpet til medisin er stakket opp, altså at fagene er ganske låst. Ihvertfall frem til eventuell spesialisering. Dog ikke helt sikker! Gå inn på nettsiden til skolen hvor du vil studere medisin, der står gjerne hele studieløpet, hvilke fag det er osv.
Svar