Medisinstudiet?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

3.klassing

Uffff, er så nervepirrende med eksamensresultatene. :? Fellessensuren er jo nå på torsdag og fredag. Men betyr dette at karakterene kommer torsdag og fredag? Eller kan det hende de ikke kommer før neste uke?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Fellessensuren er 17. juni. Karakterene kommer dagen etter.
Gjest

hvor mange skolepoeng har dere? er jammen spent! enten vinn eller forsvinn!
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:hvor mange skolepoeng har dere? er jammen spent! enten vinn eller forsvinn!
55 før skriftlig-karakterene kommer inn. Hva med deg? Jeg har ikke planer om medisin da, så har egt. ingen grunn til å være überspent, fordi jeg vet at jeg kommer inn :mrgreen:
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

Dolandyret skrev:
Gjest skrev:hvor mange skolepoeng har dere? er jammen spent! enten vinn eller forsvinn!
55 før skriftlig-karakterene kommer inn. Hva med deg? Jeg har ikke planer om medisin da, så har egt. ingen grunn til å være überspent, fordi jeg vet at jeg kommer inn :mrgreen:

har 57 før eksamen.. tviler på et kommer inn
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Bare 54.9 her :/
Gjest

Fysikkmann97 skrev:Bare 54.9 her :/
skal du søke medisin? da forstår eg frustruasjonen din
Dark Magic

Jeg tror det var mer en kommentar til det at han hadde et svakere snitt enn ovenfornevnte.

Forresten så er det ikke verdens ende om dere ikke kommer innpå medisin. Det er mye annet kult man kan gjøre i livet og samme hvor enn ulykksalig man virker i dag, så er fremtiden fortsatt lys med resultatsnittene dere har.
3.klassing

Fysikkmann97 skrev:Fellessensuren er 17. juni. Karakterene kommer dagen etter.
Kommer karakterene på lørdagen da? (Har hørt rykte om at vi må vente helt til mandag tho). Det hørtes merkelig ut. Kan de ikke like gjerne komme 17.juni? Tror de kom på samme dag som fellessensuren i fjor?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Usikker på når de kommer, men min skole har iallfall skrevet at privatister vil kunne finne eksamensresultatet på Privatistweb dagen etter. Ganske sikker at jeg fikk min eksamenskarakter ila. fellessensuren forrige skoleår.

EDIT;

Det var korrekt. Om historien gjentar seg kan eksamenskarakterene sjekkes i læringsarenaen ila. fredagen.
Gjest

Åja, er førstegangstjeneste i primærkvote?
3.klassing

Gjest skrev:Åja, er førstegangstjeneste i primærkvote?


Nei, det er vel bare tilleggspoeng fra realfag (og evt språk) som går inn under førstegangsvitnemålet.
3.klassing

Er det egentlig sensorene som skriver inn karakterene? Eller blir de sendt til skolen som skriver de inn i skolearena (i så fall kan jo det ta lang tid!)?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

De kommer ila. denne dagen, som jeg sa tidligere. Jeg har allerede fått inn en karakter. IT2 for øvrig.
3.klassing

Fysikkmann97 skrev:De kommer ila. denne dagen, som jeg sa tidligere. Jeg har allerede fått inn en karakter. IT2 for øvrig.
Aha, da virker det som at sensorene legger inn fortløpende etc.! Gikk det bra med IT2 forresten? :)
Svar