Medisinstudiet?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

3.klassing

3.klassing skrev:Når kommer egentlig det elektroniske vitnemålet? Jeg må vel ha det før 1.juni for at jeg skal kunne begynne å studere til høsten?
* 1. juli, skulle det stå :)
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Skolen sender ut vitnemål 20. juni, så sikkert ikke før da.
Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Da var i alle fall karaktene mine på eksamen satt og ender på et snitt på 60.1. Da gleder jeg meg til medisin til høsten. Hvor vil dere komme inn? :)
3.klassing

Shopaholic skrev:Da var i alle fall karaktene mine på eksamen satt og ender på et snitt på 60.1. Da gleder jeg meg til medisin til høsten. Hvor vil dere komme inn? :)
Gratulerer så mye!! :) Satser på å komme inn i Bergen, du da?
Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Litt usikker på NTNU eller Tromsø, men tror det ender på Tromsø :) Bergen har også vært fristende, synes det er så vanskelig å velge hehe.
Gjest

Shopaholic skrev:Da var i alle fall karaktene mine på eksamen satt og ender på et snitt på 60.1. Da gleder jeg meg til medisin til høsten. Hvor vil dere komme inn? :)
Hvilken skole var det du gikk på? Og hvorfor har du lyst til å studere medisin?
Shopaholic
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/06-2015 09:57

Katedralskolen :) Synes at humanbiologi er veldig interessant og hvordan den sammensatte menneskekroppen fungerer og klarer å reparer seg selv finner jeg veldig spennende
Gjest

Shopaholic skrev:Katedralskolen :) Synes at humanbiologi er veldig interessant og hvordan den sammensatte menneskekroppen fungerer og klarer å reparer seg selv finner jeg veldig spennende

Hvilke fag hadde du 5'ere i ? Gratulerer med er imponerende snitt!!
turbo

Liten digresjon:


Noen som vet hvor det ligger eksempel på besvarelser (norsk hovedmål og sidemål) for VG3? og begrunnelse for den oppgitte karakteren?+ Skal ta opp faget igjen til høst
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

turbo skrev:Liten digresjon:


Noen som vet hvor det ligger eksempel på besvarelser (norsk hovedmål og sidemål) for VG3? og begrunnelse for den oppgitte karakteren?+ Skal ta opp faget igjen til høst
På udir under kategorien "eksamen videregående".

http://www.udir.no/eksamen-og-prover/ek ... esvarelser
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
turbo

Dolandyret skrev:
turbo skrev:Liten digresjon:


Noen som vet hvor det ligger eksempel på besvarelser (norsk hovedmål og sidemål) for VG3? og begrunnelse for den oppgitte karakteren?+ Skal ta opp faget igjen til høst
På udir under kategorien "eksamen videregående".

http://www.udir.no/eksamen-og-prover/ek ... esvarelser

Hei, takk for link, men jeg finner ikke noen tidlig gitte besvarelser som har blitt vurdert med en karakter og begrunnelse for det?
turbo

turbo skrev:
Dolandyret skrev:
turbo skrev:Liten digresjon:


Noen som vet hvor det ligger eksempel på besvarelser (norsk hovedmål og sidemål) for VG3? og begrunnelse for den oppgitte karakteren?+ Skal ta opp faget igjen til høst
På udir under kategorien "eksamen videregående".

http://www.udir.no/eksamen-og-prover/ek ... esvarelser

Hei, takk for link, men jeg finner ikke noen tidlig gitte besvarelser som har blitt vurdert med en karakter og begrunnelse for det?
tulla, fant det!
Gjest

Shopaholic skrev:Katedralskolen :) Synes at humanbiologi er veldig interessant og hvordan den sammensatte menneskekroppen fungerer og klarer å reparer seg selv finner jeg veldig spennende
Det er en katedralskole for hver storby :).
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Gjest skrev:
Shopaholic skrev:Katedralskolen :) Synes at humanbiologi er veldig interessant og hvordan den sammensatte menneskekroppen fungerer og klarer å reparer seg selv finner jeg veldig spennende
Det er en katedralskole for hver storby :).
Kan jo hende han/hun vil forbli anonym. Er ganske enkelt å koble personer til brukere online om en får de rette opplysningene.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

Dolandyret skrev:
Gjest skrev:
Shopaholic skrev:Katedralskolen :) Synes at humanbiologi er veldig interessant og hvordan den sammensatte menneskekroppen fungerer og klarer å reparer seg selv finner jeg veldig spennende
Det er en katedralskole for hver storby :).
Kan jo hende han/hun vil forbli anonym. Er ganske enkelt å koble personer til brukere online om en får de rette opplysningene.
Jeg tolket "katedralskolen" (merk bestemt form og ikke "en katedralskole") som at personen ønsket å oppgi en bestemt skole det var snakk om. Hadde personen ønsket å forbli anonym hadde det kanskje vært lurere å ikke svare eller svare noe som indikerte at personen ønsket å forbli anonym slik som "en skole i oslo" eller "jeg ønsker å forbli anonym".

Grunnen til at jeg lurer er naturligvis fordi jeg selv gikk på en slik katedralskole.
Svar