Medisinstudiet?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Gjest

Gjest skrev:mangler Kj 2 og FY2, er ikke fornøyd med tanke på at jeg vil innpå NTNU. fikk 5 på norsk eksamen :/, ellers har jeg 5 i engelsk, norsk sidemål og språkfag. Hva med deg?
Hvilket studie på NTNU?[/quote]

Medisin
Lapskaus
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/05-2016 16:57

Blei 6 på bio, 5 på hm og 4 på matte. :/ så enda på 58.2 om ikkje klaga mi på matte går gjennom. Eg fekk utskrift av matterksamenen min og eg har sett over med to forskjellige lærara som begge rekna til 47 og 46 poeng. Sia det e såpass i grenseland vil eg tru det opprinnelige resultatet blir ståande dessverre. Suge hardt de her. :/
3.klassing

Eksamensresultatet ble bedre enn forventet! :D Den endelige poengsummen ble 59.8. Håper og tror det holder for å komme inn på medisin i Bergen? Man har riktignok ingen garanti da med mindre man har 64 poeng... :lol:
3.klassing

Lapskaus skrev:Blei 6 på bio, 5 på hm og 4 på matte. :/ så enda på 58.2 om ikkje klaga mi på matte går gjennom. Eg fekk utskrift av matterksamenen min og eg har sett over med to forskjellige lærara som begge rekna til 47 og 46 poeng. Sia det e såpass i grenseland vil eg tru det opprinnelige resultatet blir ståande dessverre. Suge hardt de her. :/
Åhh, den med matten er kjip!! Er det ikke 45p som er femmergrensen? Var det R eller S? Sykt bra med bioen da, jeg fikk bare 5!
Gjest

3.klassing skrev:Eksamensresultatet ble bedre enn forventet! :D Den endelige poengsummen ble 59.8. Håper og tror det holder for å komme inn på medisin i Bergen? Man har riktignok ingen garanti da med mindre man har 64 poeng... :lol:
Jeg ville sagt meg temmelig sikker på at du kommer inn ja. Så sikker at jeg faktisk bare sier gratulerer nå med en gang :D.
Lapskaus
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 11
Registrert: 25/05-2016 16:57

3.klassing skrev:
Lapskaus skrev:Blei 6 på bio, 5 på hm og 4 på matte. :/ så enda på 58.2 om ikkje klaga mi på matte går gjennom. Eg fekk utskrift av matterksamenen min og eg har sett over med to forskjellige lærara som begge rekna til 47 og 46 poeng. Sia det e såpass i grenseland vil eg tru det opprinnelige resultatet blir ståande dessverre. Suge hardt de her. :/
Åhh, den med matten er kjip!! Er det ikke 45p som er femmergrensen? Var det R eller S? Sykt bra med bioen da, jeg fikk bare 5!
45 e grensa ja, men den er jo berre veiledande. Heilhetsinntrykket kan trekke ned. Var R2. Fornøgd med bioen ja, ganske overraska :lol:

Gratulere me å pretty much ha komt inn da :D
Gjest

Lapskaus skrev:Blei 6 på bio, 5 på hm og 4 på matte. :/ så enda på 58.2 om ikkje klaga mi på matte går gjennom. Eg fekk utskrift av matterksamenen min og eg har sett over med to forskjellige lærara som begge rekna til 47 og 46 poeng. Sia det e såpass i grenseland vil eg tru det opprinnelige resultatet blir ståande dessverre. Suge hardt de her. :/

hvordan klager man? Sender man melding til faglærer?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Det er vel bare å sende klage til skolen, skriftlig. Det beste er nok å sende den til eksamensansvarlig, som det mest sannsynlig blir opplyst om hvem er på skolens forside.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Finner alle karakterene sine på skolearena? Vi har ikke skolearena... :|
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Antar at du finner de på itslearning :)
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Fysikkmann97 skrev:Antar at du finner de på itslearning :)
Har ikke det heller.. lol
Kan alltids sjekke fronter tho, men der ligger det nok ingenting.

Bare å vente til mandag da. Sigh... :x

Er spent, ikke pga. fysikken og biologien, men pga. norsken. Eksamensvakta klarte å prestere å gi meg feil fagkode. Fikk NOR1415 for de med unntak fra sidemål, mens resten fikk NOR1211. Har derfor levert en besvarelse som ikke på noen måte svarer på oppgavene i det tilhørende eksamenssettet. Fant ut av det for 2 dager siden og sa ifra til skolen, så håper inderlig at jeg ikke stryker.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Gjest

er så dyrt med privatist.. 2000 ,- + :(
Letsparteh

Får noen karakterer i dag også? I og med at de skal gjøre det manuelt. De må jo sende ut kompetansebevis i god tid før 1.juli for privatister. I fjor var de veldig raske på det.
sheikh97
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 23/05-2016 17:39

Har selv søkt medisin i Oslo, og har 60,7 poeng ekskludert eksamensresultatene. Spent på hva jeg får i kjemi 2. Håper på å komme inn! Andre som har har søkt medisin i Oslo?
3.klassing

Når kommer egentlig det elektroniske vitnemålet? Jeg må vel ha det før 1.juni for at jeg skal kunne begynne å studere til høsten?
Svar