Fysikk 2 eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Fin!
Fysikk95

Noen flere som kan dele resultatene sine fra oppgave 1?
Eksempel

Gjest12345 skrev:
Oppgave 1
a) C b) B c) D d) A e) A f) C g) A h) C i) D j) B k) C l) C m) B n) D o) C p) A q) C r) C s) A t) D u) A v) C w) C x)A
Jeg hadde også et håp om en femmer...

Skriver opp de jeg er uenig i:
A) C (Enheten til feltstyrke er vel B/tesla?)
J) A (Elektron?)
K) B (Friksjonskraft virker mot sentrum i sirkelen)
M) A (Går ikke sirkelene samme vei da?)
N) B (Summen av kreftene er 0?)
Q) D (Ek = hf-w)
T) B (Helt sikker på at det er et elektronnøytrino)
Gjest12345

Eksempel skrev:
Gjest12345 skrev:
Oppgave 1
a) C b) B c) D d) A e) A f) C g) A h) C i) D j) B k) C l) C m) B n) D o) C p) A q) C r) C s) A t) D u) A v) C w) C x)A
Jeg hadde også et håp om en femmer...

Skriver opp de jeg er uenig i:
A) C (Enheten til feltstyrke er vel B/tesla?)
J) A (Elektron?)
K) B (Friksjonskraft virker mot sentrum i sirkelen)
M) A (Går ikke sirkelene samme vei da?)
N) B (Summen av kreftene er 0?)
Q) D (Ek = hf-w)
T) B (Helt sikker på at det er et elektronnøytrino)
Herregud, et det mulig.... JO, det er tesla, elektronet er motsatt vei, friksjon virker mot sentrum, sirklene går samme vei og det er et elektronnøytrino. Kunne skutt meg selv nå. Håper jeg bare har skrevet feil alternativ i kladden min, og faktisk har tatt med rett på selve eksamen. At det går an, dette er jo ting jeg vet... Av disse var det kun N og Q jeg ikke kunne svart på :shock:
Eksempel

Gjest12345 skrev:
Eksempel skrev:
Gjest12345 skrev:
Oppgave 1
a) C b) B c) D d) A e) A f) C g) A h) C i) D j) B k) C l) C m) B n) D o) C p) A q) C r) C s) A t) D u) A v) C w) C x)A
Jeg hadde også et håp om en femmer...

Skriver opp de jeg er uenig i:
A) C (Enheten til feltstyrke er vel B/tesla?)
J) A (Elektron?)
K) B (Friksjonskraft virker mot sentrum i sirkelen)
M) A (Går ikke sirkelene samme vei da?)
N) B (Summen av kreftene er 0?)
Q) D (Ek = hf-w)
T) B (Helt sikker på at det er et elektronnøytrino)
Herregud, et det mulig.... JO, det er tesla, elektronet er motsatt vei, friksjon virker mot sentrum, sirklene går samme vei og det er et elektronnøytrino. Kunne skutt meg selv nå. Håper jeg bare har skrevet feil alternativ i kladden min, og faktisk har tatt med rett på selve eksamen. At det går an, dette er jo ting jeg vet... Av disse var det kun N og Q jeg ikke kunne svart på :shock:
Ikke meningen å ødelegge kvelden din altså.. Husk at flervalg bare er 0,5poeng per :D Jeg rotet meg så vekk på uskarphetsoppgaven at jeg leverte den blank. Enda formelen står i heftet på eksamen. Her røk det fort 3poeng for meg, eller 6flervalg om du vil.. :shock: :? :idea:
zskiley
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 16/11-2016 16:16

Gjest12345 skrev:
Eksempel skrev:
Gjest12345 skrev:
Oppgave 1
a) C b) B c) D d) A e) A f) C g) A h) C i) D j) B k) C l) C m) B n) D o) C p) A q) C r) C s) A t) D u) A v) C w) C x)A
Jeg hadde også et håp om en femmer...

Skriver opp de jeg er uenig i:
A) C (Enheten til feltstyrke er vel B/tesla?)
J) A (Elektron?)
K) B (Friksjonskraft virker mot sentrum i sirkelen)
M) A (Går ikke sirkelene samme vei da?)
N) B (Summen av kreftene er 0?)
Q) D (Ek = hf-w)
T) B (Helt sikker på at det er et elektronnøytrino)
Herregud, et det mulig.... JO, det er tesla, elektronet er motsatt vei, friksjon virker mot sentrum, sirklene går samme vei og det er et elektronnøytrino. Kunne skutt meg selv nå. Håper jeg bare har skrevet feil alternativ i kladden min, og faktisk har tatt med rett på selve eksamen. At det går an, dette er jo ting jeg vet... Av disse var det kun N og Q jeg ikke kunne svart på :shock:
oppgave T må vell være antielektronnøytrino ellers er ikke lepton tallet bevart? hvis det der er elektronøytrino er jo elektro leptontallet 0 før og 2 etter?
Gjest12345

Jeg hadde også et håp om en femmer...

Skriver opp de jeg er uenig i:
A) C (Enheten til feltstyrke er vel B/tesla?)
J) A (Elektron?)
K) B (Friksjonskraft virker mot sentrum i sirkelen)
M) A (Går ikke sirkelene samme vei da?)
N) B (Summen av kreftene er 0?)
Q) D (Ek = hf-w)
T) B (Helt sikker på at det er et elektronnøytrino)[/quote]

Herregud, et det mulig.... JO, det er tesla, elektronet er motsatt vei, friksjon virker mot sentrum, sirklene går samme vei og det er et elektronnøytrino. Kunne skutt meg selv nå. Håper jeg bare har skrevet feil alternativ i kladden min, og faktisk har tatt med rett på selve eksamen. At det går an, dette er jo ting jeg vet... Av disse var det kun N og Q jeg ikke kunne svart på :shock:[/quote]

Ikke meningen å ødelegge kvelden din altså.. Husk at flervalg bare er 0,5poeng per :D Jeg rotet meg så vekk på uskarphetsoppgaven at jeg leverte den blank. Enda formelen står i heftet på eksamen. Her røk det fort 3poeng for meg, eller 6flervalg om du vil.. :shock: :? :idea:[/quote]

Den er kjip.. Jeg skrev hvertfall noe der, så håper jeg greier å karre til meg et par poeng der! Er utrolig spent på å få se hvilken karakter jeg får. Synd det ikke alltid lages noe løsningsforslag. Vi får vel ikke karakterene før i januar?
Gjest

Hvordan gikk det? Jeg fikk 5, men skal klage. Tror ikke jeg gjorde noen feil...
TRCD
Cayley
Cayley
Innlegg: 92
Registrert: 06/03-2016 17:59

Fikk 3 på skriftlig.... Følte at de gikk greit, men sleit litt også og tenkte at jeg kom til å få 4. Var noen rare oppgaver synes jeg. Kan hende jeg også klager. Fikk 5 til muntlig så disse to blir vel om til 4 på kortet? Noen som vet om det går ann å kun ta opp skriftlig, ettersom jeg nå har tatt begge og har karakterer i begge? Hvis jeg hadde tatt opp og fått 4 i skriftlig hadde jeg igjen fått 4 totalt?
Gjest

TRCD skrev:Fikk 3 på skriftlig.... Følte at de gikk greit, men sleit litt også og tenkte at jeg kom til å få 4. Var noen rare oppgaver synes jeg. Kan hende jeg også klager. Fikk 5 til muntlig så disse to blir vel om til 4 på kortet? Noen som vet om det går ann å kun ta opp skriftlig, ettersom jeg nå har tatt begge og har karakterer i begge? Hvis jeg hadde tatt opp og fått 4 i skriftlig hadde jeg igjen fått 4 totalt?
Det er to uavhengige karakterer, de blir ikke lagt sammen.
Svar