EKSAMEN (1P) generelt + solver-funksjon

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Kovalevskaya
Noether
Noether
Innlegg: 24
Registrert: 15/01-2016 12:13

Hei! Jeg lurte på om det er noen her som har noen generelle føringstips som kan være greie å ha i hodet under eksamen? Skjønner jo at det er fordelaktig med et ryddig oppsett, men er det noe mer man må tenke på for å få full uttelling? Som feks. at man MÅ huske på å vise formler i excel osv. Hvor mye beskrivelser av det man gjør må man ha med (tenker også på del 1 da)?

Også har jeg et spørsmål angående del 2 og kalkulator. Selv foretrekker jeg å løse oppgaver med solver-funksjonen i stedet for geogebra da en skal løse ligninger osv, er dette dumt? Får jo ikke vist så mye mer enn oppsett og svar, med tilleggskommentar "kommet fram til løsning vha. solver-funksjon på kalkulator", egentlig burde vel ikke dette gi noe mindre uttelling enn å bruke feks. geogebra? (men blir vel presisert om en skal bruke geogebra eller ei for å oppnå full pott i oppgaver, ellers er det vel det samme?)

Lykke til på eksamen!

+ : for ordens skyld så er det jo såklart best å føre alt på PC, samlet i word, men det gir vel ikke noen annen uttelling om man har noe på word og noe på ark? Aner ikke hvordan jeg skal skrive feks. brøk i word, så ser for meg at det vil bli ganske så rotete om jeg skal føre alt der...
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

I 1P skal du ikke gjøre noe i CAS, så da kan du bruke kalkulator i de oppgavene der du ikke må bruke Geogebra til å løse ting grafisk, da jeg tviler på at du får ut grafer fra kalkulatoren din.
Svar