Eksamensoppgaver
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Noether
- Innlegg: 47
- Registrert: 14/11-2016 15:06
Hvor mange eksamenssett pleier dere å regne igjennom før eksamen? Hvis noen har lyst å dele hvor mange de gjør før eksamen
gjør så mange som mulig. Sitter nå og ser på videoer av sentrale temaer. Ser på oppgaven som er på videoen(på youtube) og utfører denne ila 5-10 min så fort jeg kan i geogebra, deretter sjekker jeg youtube og ser at alt stemmer! Forøvrig er planen å gå igjennom minst 3 fulle sett som reell eksamen før selve eksamen. Har eksamen på torsdag og tenker å gjøre 1 sett i morgen, 1 på tirsdag og et på onsdag. I morgen og tirsdag bruker jeg i tillegg resten av dagen til å gå igjennom det jeg ikke fikk ordentlig til i settet. Deretter gjør jeg slike oppgaver resten av dagen. Onsdag blir brukt til å gjøre 1 sett, finpusse besvarelser, gjøre klart hjelpemidler osv slik at jeg vet hvordan jeg setter opp hver enkel besvarelse under eksamen.
-
- Noether
- Innlegg: 47
- Registrert: 14/11-2016 15:06
Okei, jeg har gjort alle som ligger ute på siden så da tenker jeg at jeg ligger greit an, men takk for svar
-
- Noether
- Innlegg: 47
- Registrert: 14/11-2016 15:06
Det samme for meg ser at det er et par formler som jeg må pugge på, men resten kan jeg. Du får ha lykke til på eksamenolestudy skrev:Har selv gått igjennom de fleste. Er for det meste finpussing som mangler tenker jeg. Sjekke så man husker alt.
Hvilket fag skal du ha eksamen i på torsdag?olestudy skrev:gjør så mange som mulig. Sitter nå og ser på videoer av sentrale temaer. Ser på oppgaven som er på videoen(på youtube) og utfører denne ila 5-10 min så fort jeg kan i geogebra, deretter sjekker jeg youtube og ser at alt stemmer! Forøvrig er planen å gå igjennom minst 3 fulle sett som reell eksamen før selve eksamen. Har eksamen på torsdag og tenker å gjøre 1 sett i morgen, 1 på tirsdag og et på onsdag. I morgen og tirsdag bruker jeg i tillegg resten av dagen til å gå igjennom det jeg ikke fikk ordentlig til i settet. Deretter gjør jeg slike oppgaver resten av dagen. Onsdag blir brukt til å gjøre 1 sett, finpusse besvarelser, gjøre klart hjelpemidler osv slik at jeg vet hvordan jeg setter opp hver enkel besvarelse under eksamen.
Jeg har et spørsmål til regneoppgaver på del 2, se vedlegg. Hva er kravet på oppgave c)? Etter å ha definert funksjonen og skal finne dager etter 100000 insekter.
Ved grafisk kan jeg vel bruke y=100000. Ved regning, holder det å skrive I(x)=100000 og bruke x= funksjonen?(Nløs) vist i vedlegg 2
Det er ikke slik jeg viser under eksamen, men ved grafisk løser jeg dermed y=100000 under linje g:y=100000
Ved regning bruker jeg I(x)=100000, x=1 i CAS.
Eller må det vises slik fasiten er vist her: Spørsmålet gjelder forøvrig alle oppgaver hvor det står finn ved grafisk og ved regning.
Ved grafisk kan jeg vel bruke y=100000. Ved regning, holder det å skrive I(x)=100000 og bruke x= funksjonen?(Nløs) vist i vedlegg 2
Det er ikke slik jeg viser under eksamen, men ved grafisk løser jeg dermed y=100000 under linje g:y=100000
Ved regning bruker jeg I(x)=100000, x=1 i CAS.
Eller må det vises slik fasiten er vist her: Spørsmålet gjelder forøvrig alle oppgaver hvor det står finn ved grafisk og ved regning.
Se her
- Vedlegg
-
- Eksamensbilde
- Skjermbilde 2016-11-20 kl. 17.04.37.png (246.45 kiB) Vist 2742 ganger
[tex]i*i=-1[/tex]
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Gjorde et sett nå slik som eksamen(vår 2015), fikk 30 min for god tid på del 1 og akkurat 2 timer del 2. telte opp med et forsiktighetsprinsipp(føringer div) til 43/60 poeng.
Har et spørsmål angående oppgave 1b S1, vår 2015: hvorfor kan man ikke gjøre slik:
[tex]2lgx-lg2=lg(4-x)[/tex]
[tex]lgx^{2}-lg2=lg(4-x)[/tex]
[tex]10^{lgx^{2}}-10^{lg2}=10^{lg(4-x)}[/tex]
[tex]x^{2}-2=10-x[/tex]
Deretter løse som annengradsligning.
Eller er det kun lov hvor det er kun èt ledd på hver side?
Har et spørsmål angående oppgave 1b S1, vår 2015: hvorfor kan man ikke gjøre slik:
[tex]2lgx-lg2=lg(4-x)[/tex]
[tex]lgx^{2}-lg2=lg(4-x)[/tex]
[tex]10^{lgx^{2}}-10^{lg2}=10^{lg(4-x)}[/tex]
[tex]x^{2}-2=10-x[/tex]
Deretter løse som annengradsligning.
Eller er det kun lov hvor det er kun èt ledd på hver side?