2P eksamen høst 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

KriK

Hvilke nye filer i 2P er det og hvor har du funnet det? Læreplanen inneholder ikke noe om oppgave 6.
Bor du i Drammen og har gått privatskole/-kurs der?
Zludr
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 19/12-2016 21:42

mihhj skrev:Her er mitt svar til oppgave 6 på del 2. Usikker på hva jeg har gjort nederst der, kom med innspill folkens :| Jeg hadde dette i pensum, men jeg brukte noen ganske nye filer for 2P, så tror læreplanen er oppdatert.

Bilde
Den siste innbetalingen er 63 740 kroner i avdrag og 1594 kroner i renter. Summen av rentene blir da 165 334 kroner.
mihhj

Zludr skrev:
mihhj skrev:Her er mitt svar til oppgave 6 på del 2. Usikker på hva jeg har gjort nederst der, kom med innspill folkens :| Jeg hadde dette i pensum, men jeg brukte noen ganske nye filer for 2P, så tror læreplanen er oppdatert.

Bilde
Den siste innbetalingen er 63 740 kroner i avdrag og 1594 kroner i renter. Summen av rentene blir da 165 334 kroner.
Ånei...... er det fortsatt mulig å hente noe poeng på denne, tro?? Uansett om det er feil i slutten :oops:
mihhj

KriK skrev:Hvilke nye filer i 2P er det og hvor har du funnet det? Læreplanen inneholder ikke noe om oppgave 6.
Bor du i Drammen og har gått privatskole/-kurs der?
Jeg tok feil der. Er privatist, jobbet alene. Meen, jeg har hatt 1P og dette er som flere sier 1P-pensum. Dermed kan man ikke si at det ikke er lov å ta det med på 2P-eksamen, for 2P bygger jo strengt tatt på 1P - så dette skal vi egentlig kunne. Man kan jo ikke ha 1P uten å ha 2P, så det blir veldig feil å klage på denne oppgaven. Det vil jo vise at man faktisk ikke skjønner det som faktisk er lettere, selv om vi ikke fikk det i pensum. Egentlig er jo dette den letteste oppgaven på hele del 2 (!!), så kan heller si det var "flaks" vi fikk den, sånn sett.
Svar