R2 - Eksamen Høst 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Fysikkmann97 skrev:
r2-matte skrev:Har sett litt igjennom mine svar også etter jeg kom hjem, og gikk nok ikke så bra som jeg først trodde. Har mye småfeil tror jeg, pluss at jeg har greid å regne feil verdier for r på integraloppgaven.. Stress og rot med andregradsformelen, da blir det feil. Men håper jeg får noe uttelling på c-oppgaven der selvom jeg har feil verdier på b! Kom fram til et svar hvertfall. Skjønte ikke hva de spurte etter i a-oppgaven, så den lot jeg stå blank. Det jeg vet jeg har feil på er altså ettpunktsformelen og andregradsformelen. Fantastisk.
Hva fikk dere på oppgave 2b og 2c på del1? Integralet av xcosx dx og integralet av 2x sin(x^2)dx? Faktisk veldig usikker på om jeg løste disse rett.. Rotet det også til på oppgave 7d...... Ha det 5er :cry:
PrivR2, kan du legge ut oppgave 2-svarene dine? Kan godt sammenligne med mine, selvom jeg ikke er sikker på at jeg har helt rett på alt der
3a blir vel:
$(y - y_1) = \frac {y_2 - y_1}{x_2 - x_1}(x - x_1) \\
y - r = \frac {r - 0}{h - 0}(x - h) \\
y - r = \frac rh (x - h) \\
y = \frac rh x - r + r \\
y = \frac rh x$
3b)
[tex]V=\pi \int_0^h (\frac{rx}{h})^2\ dx=\pi\cdot r^2\frac{h}{3}[/tex]
DVs
kjegle
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
dcdscas

y=[tex]y=\frac{r(x-h)}{h}[/tex]+r
Gjest

Hvis man opp til eksamensarket skriver side av side feil som gjør at ein del oppgave b) som tilhører oppgave, kommer sist i rekkefølgen av arkene, vil dette gjor at sensor blir irritert, og kan gjør at jeg får 0 poeng?
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Gjest skrev:Hvis man opp til eksamensarket skriver side av side feil som gjør at ein del oppgave b) som tilhører oppgave, kommer sist i rekkefølgen av arkene, vil dette gjor at sensor blir irritert, og kan gjør at jeg får 0 poeng?

Hvis det er tydelig merket hvilken oppgave del b) oppgaven tilhører, så tror jeg ikke at det skal bli et problem.
Gjest

Kay skrev:
Gjest skrev:Hvis man opp til eksamensarket skriver side av side feil som gjør at ein del oppgave b) som tilhører oppgave, kommer sist i rekkefølgen av arkene, vil dette gjor at sensor blir irritert, og kan gjør at jeg får 0 poeng?

Hvis det er tydelig merket hvilken oppgave del b) oppgaven tilhører, så tror jeg ikke at det skal bli et problem.

det er ikke tydelig merket, står bare

c)

på det ene arket, men nummeringen av side av side er feil,,, hva tror du kommer til å skje? de kommer vel ikke til å se bort fra disse arkene?
Gjest

Gjest skrev:
Kay skrev:
Gjest skrev:Hvis man opp til eksamensarket skriver side av side feil som gjør at ein del oppgave b) som tilhører oppgave, kommer sist i rekkefølgen av arkene, vil dette gjor at sensor blir irritert, og kan gjør at jeg får 0 poeng?

Hvis det er tydelig merket hvilken oppgave del b) oppgaven tilhører, så tror jeg ikke at det skal bli et problem.

det er ikke tydelig merket, står bare

c)

på det ene arket, men nummeringen av side av side er feil,,, hva tror du kommer til å skje? de kommer vel ikke til å se bort fra disse arkene?


?
jonb

[[/quote]


det er ikke tydelig merket, står bare

c)

på det ene arket, men nummeringen av side av side er feil,,, hva tror du kommer til å skje? de kommer vel ikke til å se bort fra disse arkene?[/quote]



?[/quote]


Jo, det vil jeg anta at de da ser bort i fra. Tror ikke sensorene gidder å resonnere seg frem til hvilke oppgaver som hører til hvilke sider, derfor er det så viktig med nummerering og system.
Gjest

jonb skrev:[

det er ikke tydelig merket, står bare

c)

på det ene arket, men nummeringen av side av side er feil,,, hva tror du kommer til å skje? de kommer vel ikke til å se bort fra disse arkene?[/quote]



?[/quote]


Jo, det vil jeg anta at de da ser bort i fra. Tror ikke sensorene gidder å resonnere seg frem til hvilke oppgaver som hører til hvilke sider, derfor er det så viktig med nummerering og system.[/quote]



det er jo helt tullete? har jo særen betalt 2k for denne eksamen, også er sensore late tullinger som ikke gidder å skjekke hvilke oppgaver som passer til deloppgavene? skal de ha alt servert på et fat...
Gjest

det er jo helt tullete? har jo særen betalt 2k for denne eksamen, også er sensore late tullinger som ikke gidder å skjekke hvilke oppgaver som passer til deloppgavene? skal de ha alt servert på et fat...
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Du skal ikke ta det som en selvfølge at de tar med oppgaven som en del av besvarelsen din, men det kan da hende vedkommende viser skjønn. Du gjør smart i å a) Ikke nummerere besvarelsen helt til slutt, da du får 15 minutter til å gjøre det når eksamenen er ferdig og b) ta med både oppgavenummer og deloppgave når du begynner på en ny oppgave. Altså 2a), 2b) osv. Det er ikke sensoren sin feil at din oppgave blir vurdert dårligere enn andre som har samme kompetanse, når du ikke har korrekt nummerering av sider/oppgaver.
Gjest

Fysikkmann97 skrev:Du skal ikke ta det som en selvfølge at de tar med oppgaven som en del av besvarelsen din, men det kan da hende vedkommende viser skjønn. Du gjør smart i å a) Ikke nummerere besvarelsen helt til slutt, da du får 15 minutter til å gjøre det når eksamenen er ferdig og b) ta med både oppgavenummer og deloppgave når du begynner på en ny oppgave. Altså 2a), 2b) osv. Det er ikke sensoren sin feil at din oppgave blir vurdert dårligere enn andre som har samme kompetanse, når du ikke har korrekt nummerering av sider/oppgaver.

tror du det er noe håp for meg, hvis jeg hadde 1 slurvefeil (fortegnsfeil i en likning) + feil nummering av sider . er håpet for 6 vekke, har alt rett utenom det??
Gjest

Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:Du skal ikke ta det som en selvfølge at de tar med oppgaven som en del av besvarelsen din, men det kan da hende vedkommende viser skjønn. Du gjør smart i å a) Ikke nummerere besvarelsen helt til slutt, da du får 15 minutter til å gjøre det når eksamenen er ferdig og b) ta med både oppgavenummer og deloppgave når du begynner på en ny oppgave. Altså 2a), 2b) osv. Det er ikke sensoren sin feil at din oppgave blir vurdert dårligere enn andre som har samme kompetanse, når du ikke har korrekt nummerering av sider/oppgaver.

tror du det er noe håp for meg, hvis jeg hadde 1 slurvefeil (fortegnsfeil i en likning) + feil nummering av sider . er håpet for 6 vekke, har alt rett utenom det??


eller tror du den henger i en tynn tråd?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Nei, om alt annet er korrekt tror jeg du er innenfor 56 poeng?
Gjest

Fysikkmann97 skrev:Nei, om alt annet er korrekt tror jeg du er innenfor 56 poeng?

ja, eller fikk en følgefeil som konsekvens av at jeg løste en likning feil + at jeg har feil nummering på oppgavene, så to deloppgaver som tilhører 2 b) og 4 c) har nå havnet som ark nummer 11 og 12 i total av 12 ark...
Gjest

Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:Nei, om alt annet er korrekt tror jeg du er innenfor 56 poeng?

ja, eller fikk en følgefeil som konsekvens av at jeg løste en likning feil + at jeg har feil nummering på oppgavene, så to deloppgaver som tilhører 2 b) og 4 c) har nå havnet som ark nummer 11 og 12 i total av 12 ark...

?
Svar