R2 - Eksamen Høst 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Det blir nok en 3'er


TL;DR: Jeg vet ikke.
Gjest

Fysikkmann97 skrev:Det blir nok en 3'er


TL;DR: Jeg vet ikke.

men, du mener at det fortsatt er mulighet at sensor viser litt empati og gransker hvilken oppgave, deloppgaven c) stammer fra selv om nummeringen min er helt på tryne?
Tesla

Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:Det blir nok en 3'er


TL;DR: Jeg vet ikke.

men, du mener at det fortsatt er mulighet at sensor viser litt empati og gransker hvilken oppgave, deloppgaven c) stammer fra selv om nummeringen min er helt på tryne?
hehe, så klart kommer sensor til å lese det du har skrevet og skjønne hvilken oppgave det dreier seg om. Noen kan bli litt irritert så klart fordi det ødelegger rytmen i rettingen, men ingen sensor kommer til å se bort fra en del av besvarelsen bare fordi arket er plassert på feil sted
Gjest

Tesla skrev:
Gjest skrev:
Fysikkmann97 skrev:Det blir nok en 3'er


TL;DR: Jeg vet ikke.

men, du mener at det fortsatt er mulighet at sensor viser litt empati og gransker hvilken oppgave, deloppgaven c) stammer fra selv om nummeringen min er helt på tryne?
hehe, så klart kommer sensor til å lese det du har skrevet og skjønne hvilken oppgave det dreier seg om. Noen kan bli litt irritert så klart fordi det ødelegger rytmen i rettingen, men ingen sensor kommer til å se bort fra en del av besvarelsen bare fordi arket er plassert på feil sted
Men tingen er at jeg brukte

16 ark på del 1

oppgave 4 c som egentlig skulle være på side 6 havnet på side 15 . og jeg har bare skrevet på den siden c) og ikke noe oppgavenummer. tror dere sensor kan resonnere seg frem til at c) må tilhøre oppgave 4?

resten av oppgave 4 er på side 6, 7,

men tror du?
R2-matte

J A, sensor kommer sikkert til å skjønne det. Eller så skjønner han det ikke. Vi kan ikke svare deg på det, det er ikke vi som skal rette din eksamen, du får se når karakteren kommer
Drezky
Hilbert
Hilbert
Innlegg: 1023
Registrert: 06/12-2014 17:43

Er det bare meg eller blir eksamensoppgavene bare mer kjedelige for hvert år, især høsteksamen...

2mx og 3mx FTW ! :D
[tex]i*i=-1[/tex]



Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)

Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
hco96
Ramanujan
Ramanujan
Innlegg: 252
Registrert: 13/10-2016 23:00
Sted: Vilhelm Bjerknes Hus, Blindern

Drezky skrev:Er det bare meg eller blir eksamensoppgavene bare mer kjedelige for hvert år, især høsteksamen...

2mx og 3mx FTW ! :D
De har gått tom for ideer! :lol:
[tex]\oint_C{f(z)dz} = 0[/tex]
sirajuddin97

Hvor mange poeng trenger man for å sikre en 2-er? Må bare vite om jeg har bestått eller ikke :/
homogutt

homo eksamen 123
R2Priv

2-er'n begynner på 12 poeng mener jeg. Så har du første side innafor er den i boks :D

Personlig blir dette den mest spennende eksamenen noensinne - aner virkelig ikke hvor jeg ligger. Noen som vet om man scorer noe på å bare "forklare" difflikningen på del 2 1a? Skrev bare hva de ulike elementene betydde. Fant i tilllegg 7mill og stigningstall ved å sette den inn i graftenger hehe
Mat123

Får man 5 dersom man har 48 poeng? Klarte ikke de tre siste deloppgavene i romgeometrioppgaven, del 2. I tillegg svarte jeg feil på diff.likning del 1 oppg. a, så vel som rekkeoppgaven del 1, oppg. c. Jeg klarte å glemme å ta det bestemte integralet i oppg. 3 b, men oppdaget feilen underveis og gikk tilbake og rettet opp svaret, men tror jeg glemte å putte r i andre i svaret, selv om jeg bruker det i starten av utregningen.. (håper sensor skjønner at jeg mener å putte det i svaret, fordi jeg bruker det jo i utregningen). Ellers er alt korrekt, og jeg brukte mye tid på føring, og forklaring. Hva tror dere folkens? Er 5ern der..?
privmatte

Er det noen som vet når man får fasiten?
Kjemikern
Guru
Guru
Innlegg: 1167
Registrert: 22/10-2015 22:51
Sted: Oslo

privmatte skrev:Er det noen som vet når man får fasiten?

Fasiten blir lagt ut da noen ildsjeler lager den =)
111Matta

Hva synes dere om vanskelighetsgraden på denne eksamenen? Enkel, vanlig, middels, vanskelig?? Vet ikke helt hva jeg føler
Ttttuiw

Følte den egentlig var ganske snill.. Litt "slemt" med 2.grads diff på del 1, men ellers en helt OK eksamen sett fra min side. Verken den vanskligste eller den letteste. Iforhold til Vår16 var denne et par hakk enklere
Svar