Privatisteksamen 1P

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Success
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 01/02-2017 17:45

Hei!

Har meldt meg opp til eksamen i 1P (26. mai). Kom opp som førsteklassing og fikk karakteren 4. Overhodet ikke fornøyd med det, og skal nå gjøre et forsøk på å gå helt til topps.

Har ikke hatt matematikk siden jeg fullførte heldagsprøven i 2P i fjor (og fikk 6), og må naturligvis lære meg alt på egenhånd. Det er jeg forberedt på, og er veldig klar på at jeg må arbeide regelmessig hver uke fremover.

Har ennå ikke fått tak i bok (denne uken har jeg vært bortreist), men har dere noen tips til hvor/hva/hvordan jeg bør begynne? Slik jeg har forstått det har det også kommet nye kompetansemål?

Kommer garantert til å ha behov for hjelp i løpet av disse månedene før eksamen, og håper jeg kan mase litt her inne hvis det er noe jeg sliter med? ;)
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Jeg anbefaler å bruke nettsidene Campus Inkrement og UDL.no. De som er inne på Matematikk.net her hjelper deg gjerne rimelig fort, om du står fast :) Masse lykke til med ønskelig karakter!
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
Success
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 01/02-2017 17:45

Bananiel skrev:Jeg anbefaler å bruke nettsidene Campus Inkrement og UDL.no. De som er inne på Matematikk.net her hjelper deg gjerne rimelig fort, om du står fast :) Masse lykke til med ønskelig karakter!

Tusen hjertelig takk for tipset om Campus Inkrement! Strålende nettside, som jeg aldri hadde hørt om på forhånd. Tror nok ikke det er så mange på skolen min som vet om den heller. Skal spre ordet! ;-)
Svar