Hva er sannsynligheten for at jeg kommer opp?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Hei, dette er ikke veldig matte relatert, men håper på svar likevel.

Jeg har nemlig meldt meg opp til 1p eksamen ettersom jeg ikke fikk toppkarakter i 1T i 1VGS. Jeg har kjemi 2, S2, og biologi 2 som programfag. Problemet er at biologi 2 eksamen (som jeg kan komme opp i) krasjer med 1p-eksamen. Begge er lagt til 26.mai 2017. Jeg lurer på om noen har vært gjennom en lignende situasjon?
I tillegg lurer jeg på om hva dere kom opp i 3VGS? finger crossed! :?


Takk for alle svar :)
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Ja, alle kommer opp skriftlig i VG3. Du skal opp i to skriflige trekkfag, så av det jeg vet så er sannsynligheten 50 % for at du kommer opp. Nå kommer dette litt mer an på hvordan skolen din løser denne kabalen, og er biologiklassen din liten nok, kan de nok se muligheten til å få dere sammen med en passe stor klasse samme dag :)
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Fysikkmann97 skrev:Ja, alle kommer opp skriftlig i VG3. Du skal opp i to skriflige trekkfag, så av det jeg vet så er sannsynligheten 50 % for at du kommer opp. Nå kommer dette litt mer an på hvordan skolen din løser denne kabalen, og er biologiklassen din liten nok, kan de nok se muligheten til å få dere sammen med en passe stor klasse samme dag :)

Takk for svar :)
Vi har bare en biologi klasse på skolen. Vi er derimot to S2-klasser, min bestående av realfagselever. Dermed antar jeg at at det er en mindre sjanse for å komme opp i matte (leit), og større for kjemi og bio! Er det mange som både kommer opp i kjemi 2 og biologi 2 skriftlig?? :roll:
Svar