1t, heldagsprøve

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
matte-entusiasten

Hei. Har nettopp hatt heldagsprøve i matematikk og fekk 54 av 60 mulige poeng (90%) og fekk 5+ som karakter, er dette rett i forhold til karakterskalaer? vet det kan variere fra prøve til prøve, men føler kanskje dette hadde holdt til 6/5 med tanke på poengsummen og de feilene jeg har fått har vert 0,5 poengs feil (små og irriterende feil :) ) hva tenker dere? hvor ligger sånn prosentvis skalaer på vgs med 1T matte?
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

Ifølge norsk matematikkråd og Udir ligger en sekser på 94 %, dog er det mulighet for å vise skjønn.
Bananiel
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 01/02-2017 17:36
Sted: Bananistan

Jeg ville prøvd å få opp karakteren ved å snakke med læreren. Personlig husker jeg at jeg fikk snakket meg opp en hel karakter i et annet fag.
“I love the man that can smile in trouble, that can gather strength from distress, and grow brave by reflection.” - Thomas Paine
dahle-g@online.no

matte-entusiasten skrev:Hei. Har nettopp hatt heldagsprøve i matematikk og fekk 54 av 60 mulige poeng (90%) og fekk 5+ som karakter, er dette rett i forhold til karakterskalaer? vet det kan variere fra prøve til prøve, men føler kanskje dette hadde holdt til 6/5 med tanke på poengsummen og de feilene jeg har fått har vert 0,5 poengs feil (små og irriterende feil :) ) hva tenker dere? hvor ligger sånn prosentvis skalaer på vgs med 1T matte?
Hei!
Vi skal ha matte tentamen den10. mai. Har regnet gjennom tidligere T1-eksamen.
Visst det er mulig kan du legge ut din T1 tentamen her?
Divine101
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 06/05-2017 13:08

Kan du plis dele oppgaven her?
matte-entusiasten

Er på hytta denne helgen + imorgen, så får ikkje lagt ut evt prøven før tirsdag, men husker mangen av oppgåvene så kan skrive dem inn her senere :) Denne heldagsprøven, bygget litt på forige eksamener i 1T (spesielt eksamene i 2015/2016) :D
Hei12345

Kunne du lagt ut ? :)
Gjest

matte-entusiasten skrev:Er på hytta denne helgen + imorgen, så får ikkje lagt ut evt prøven før tirsdag, men husker mangen av oppgåvene så kan skrive dem inn her senere :) Denne heldagsprøven, bygget litt på forige eksamener i 1T (spesielt eksamene i 2015/2016) :D
Har du mulighet til å få lagt den ut på mandags kveld ? :D
Divine101
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 06/05-2017 13:08

matte-entusiasten skrev:Er på hytta denne helgen + imorgen, så får ikkje lagt ut evt prøven før tirsdag, men husker mangen av oppgåvene så kan skrive dem inn her senere :) Denne heldagsprøven, bygget litt på forige eksamener i 1T (spesielt eksamene i 2015/2016) :D
okay! :) men plis kan du legge den ut på mandag :)
Divine101
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 3
Registrert: 06/05-2017 13:08

?
Svar