S1 eksamen 19.mai!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

hello1234
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 19/05-2017 16:54

Hvor mange poeng tror dere oppgave 2d) veier? Hele oppgaven hadde 4 delspørsmål og veide 8 poeng. Den var jo vanskeligere enn a, b og c, men håper den ikke trekker mer enn 2 poeng.
gjesstt

hello1234 skrev:Hvor mange poeng tror dere oppgave 2d) veier? Hele oppgaven hadde 4 delspørsmål og veide 8 poeng. Den var jo vanskeligere enn a, b og c, men håper den ikke trekker mer enn 2 poeng.
Ganske sikker på at den bare trekker 2 poeng ;)
Ødegård

Hvordan laster jeg opp oppgaven? jeg har en pdf og en Word fil.
haakon655

Fikk også 0,0018 på 2d. Men skrev at jeg tolket oppgaven som at det er de tre første lyskryssene Simon får grønt lys i, og deretter de syv siste han får rødt lys. (Dermed kan det bare skje på en måte).

Så håper ikke jeg blir trukket mer enn kanskje 1 poeng på den. Noen som har kan legge ut forslag til løsningsforslag?
Ødegård

larso skrev:Tok (0,4^3 * 0,6^7) og ganget med 8 da det kan skje på 8 forskjellige måter.
Kan det være riktig?
Det er samme som jeg gjorde. er nok riktig
Gjest

haakon655 skrev:Fikk også 0,0018 på 2d. Men skrev at jeg tolket oppgaven som at det er de tre første lyskryssene Simon får grønt lys i, og deretter de syv siste han får rødt lys. (Dermed kan det bare skje på en måte).

Så håper ikke jeg blir trukket mer enn kanskje 1 poeng på den. Noen som har kan legge ut forslag til løsningsforslag?
Slik gjorde jeg også! Og skrev akkurat det samme i svarsetningen min. Håper det gir litt poeng.
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Gjest skrev:
haakon655 skrev:Fikk også 0,0018 på 2d. Men skrev at jeg tolket oppgaven som at det er de tre første lyskryssene Simon får grønt lys i, og deretter de syv siste han får rødt lys. (Dermed kan det bare skje på en måte).

Så håper ikke jeg blir trukket mer enn kanskje 1 poeng på den. Noen som har kan legge ut forslag til løsningsforslag?
Slik gjorde jeg også! Og skrev akkurat det samme i svarsetningen min. Håper det gir litt poeng.
Samme her!
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

Ødegård skrev:Hvordan laster jeg opp oppgaven? jeg har en pdf og en Word fil.
hmmm, du kan evt. ta skjermbilder.
haakon665

Bare last filen opp her: https://uploadfiles.io

Også får du link som du kan poste her.
Eirikødegård
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 22/10-2015 09:00

Laster opp det jeg leverte inn på del 1 Matematikk S1 2017 se vedlegg:

Håper dere kan få nytte av det, og kanskje også gi meg tilbakemelding om dere finner noen feil. Jeg tror jeg har alt rett.
Vedlegg
S1 Eksamen (lastet opp på matematikk.net).docx
S1 Eksamen 2017 vår
(1.28 MiB) Lastet ned 2276 ganger
haakon655

Gjest skrev:
haakon655 skrev:Fikk også 0,0018 på 2d. Men skrev at jeg tolket oppgaven som at det er de tre første lyskryssene Simon får grønt lys i, og deretter de syv siste han får rødt lys. (Dermed kan det bare skje på en måte).

Så håper ikke jeg blir trukket mer enn kanskje 1 poeng på den. Noen som har kan legge ut forslag til løsningsforslag?
Slik gjorde jeg også! Og skrev akkurat det samme i svarsetningen min. Håper det gir litt poeng.

Med mindre man får en veldig streng sensor vil jeg tro at det ihvertfall gir et poeng så lenge man skriver at man tolket den slik. Prøvde også å skrive og forklare mest mulig på alle oppgavene sånn at jeg eventuelt kan bli vippet opp til 6'eren selvom jeg ligger under 54 poeng.
Eirikødegård
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 6
Registrert: 22/10-2015 09:00

Her er del to, tror jeg har alt rett på denne også, jeg leverte alt digitalt på del 2

Som med del 1, bare gi meg tilbakemelding om jeg har noe feil.
Vedlegg
Matte S1 EKSAMEN Vår 2017, del 2.docx
Matte S1 Vår 2017
(241.26 kiB) Lastet ned 811 ganger
HenrikAarnes

Hei!

Jeg ser på del 1, oppgave 5c at du fikk 2nCr1 til å bli 1, men dette blir vel 2? Slik at det blir 6*2/20, som er 3/5 eller 0,6?

Når det kommer til oppgave 2d, del 2, så står vel ikke spesifisert de 3 første kryssene, men 3 grønne kryss etter hverandre? Dvs. at det kan være R G G G R R R? Da tenker jeg 0,4^3? Det står også i svaret "3 røde lys", noe som er feil.
gjest123456

Eirikødegård skrev:Her er del to, tror jeg har alt rett på denne også, jeg leverte alt digitalt på del 2

Som med del 1, bare gi meg tilbakemelding om jeg har noe feil.
På oppgave 1a)
Du har glemt et 5-tall, og derfor blir K(x) feil.
Jeg får ihvertfall 531 ppm her.
Dermed blir også 1b og 1c feil i mine øyne? Hvis jeg har rett da :?

Ellers ser det andre veldig bra ut! Ser ut som du hadde god tid på del to! Haha, jeg rakk nesten ikke skrive noe ved svarene mine fordi jeg fikk det så travelt!
lysbringer
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 160
Registrert: 10/01-2016 21:22

HenrikAarnes skrev:Hei!

Jeg ser på del 1, oppgave 5c at du fikk 2nCr1 til å bli 1, men dette blir vel 2? Slik at det blir 6*2/20, som er 3/5 eller 0,6?

Når det kommer til oppgave 2d, del 2, så står vel ikke spesifisert de 3 første kryssene, men 3 grønne kryss etter hverandre? Dvs. at det kan være R G G G R R R? Da tenker jeg 0,4^3? Det står også i svaret "3 røde lys", noe som er feil.
Enig der. Men jeg har et spørsmål. Hvis du ser på 1c på del 2. Hvordan kan du få 330 pmm som svar? Jeg får 531 ppm!
Svar