R2 - Eksamen 22.mai. Megatråd!
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Mye bra her. Hva pleier du å få i matte?stensrud skrev:Legger ved en litt mer konsis versjon av det jeg leverte i stad. Hvis noe er feil vil jeg gjerne vite det.
https://sokeresultat.udir.no/eksamensop ... A5r%202017 )ogru98 skrev:Vet noen når sensorveiledningen kommer ut? og hvor jeg eventuelt finner den?
I sensorveiledningen står det at en femmer er 45 poeng, men hva får man om man har 41-43 poeng? karakter 4 eller 5?
Det var en overraskende overkommelig eksamen ja! Må nevne at eg lærte meg induksjonsbevis i går klokken 03:30, og fikk til oppgaven Er det noen som vet når karakterer settes og legges ut?
Fikk problemer med å registrere meg med dataen, så måtte printe oppgaven og levere del 2 på utskrift, men hadde heldigvis løst alt på dataen, så det var ryddig oppsatt Tror det gikk ganske greit på eksamenen, men ser at jeg har ett og annet lite som ikke er 100% - får vente i tålmodighet. Kunne ønske vi kunne få del 1 tilbake - husker jo ingenting av hva jeg skrev
Fikk problemer med å registrere meg med dataen, så måtte printe oppgaven og levere del 2 på utskrift, men hadde heldigvis løst alt på dataen, så det var ryddig oppsatt Tror det gikk ganske greit på eksamenen, men ser at jeg har ett og annet lite som ikke er 100% - får vente i tålmodighet. Kunne ønske vi kunne få del 1 tilbake - husker jo ingenting av hva jeg skrev
S(x)=rGjest skrev:Hvordan f******** skulle man løse s (x)=r?!?
1/(1-lnx)=r
1=r-r*lnx
-r*lnx=1-r
lnx=(r-1)/r
x=e^((r-1)/r)
Substituer x-en i formelen for konvergensområdet fra tidligere i oppgaven:
e^(-1)<x<e
e^(-1)<e^((r-1)/r)<e
-1<(r-1)/r<1
Vi kan så gange opp med r og dele dette opp i to likninger. Ettersom vi har både -1 og 1 med forskjellige ulikhetstegn, vil ikke fortegne på r ha noe å si. Vi vil få de samme likningene uansett.
r>r-1
Her vil r alltid være større enn r-1, så denne delen kan vi overse.
-r<r-1
-2r<-1
NB: snu ulikhetstegnet når vi ganger eller deler med et negativt tall.
r>1/2
Og det blir svaret vårt. r må være større enn 1/2.
Eksamen var relativt lett - i tillegg til noen vanskeligere deloppgaver for å skille 5-ere og 6-ere, men heldigvis ingen umulige oppgaver som noen ganger blir gitt. Jeg feilet på den siste deloppgaven på del 2 tror jeg, i tillegg til dette var det en lett deloppgave jeg ikke klarte. Jaja, sterk femmer da ...
Og her fikk jeg r element (<--, 1/2), (1/2, --->) ....stensrud skrev:Raskeste er nok å innse at $1-\ln x\in (0,2)$ siden $-1<\ln x<1$. Følgelig er $\frac{1}{1-\ln x}\inGjest skrev:Hvordan f******** skulle man løse s (x)=r?!?
\left(\frac12,+\infty\right)$.
Noen som husker oppgavenummeret til denne oppgaven ?? Både nummer og deloppgave ..Gjest skrev:Hvordan f******** skulle man løse s (x)=r?!?
HVA fikk dere som svar på siste oppgave på del 2?
Den med difflikningen.. Hva y0 var, altså hvor mye mg personen hadde av medisin i kroppen fra begynnelsen av.
Den med difflikningen.. Hva y0 var, altså hvor mye mg personen hadde av medisin i kroppen fra begynnelsen av.
-
- Pytagoras
- Innlegg: 13
- Registrert: 01/05-2017 18:19
Kan noen legge ut oppgavearket???