høyrehåndsregel

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

kan noen forklare meg høyrehåndsregelen med en teskjee?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

I hvilken sammenheng? Elektromagnetisme? Vektorer? Spørsmålet kan være litt vagt.

I tillegg er ikke et forum veldig godt egnet for å gi fullstendige leksjoner for et helt emne. Har du noe mer spesifikt du lurer på?
Bilde
Gjest

Aleks855 skrev:I hvilken sammenheng? Elektromagnetisme? Vektorer? Spørsmålet kan være litt vagt.

I tillegg er ikke et forum veldig godt egnet for å gi fullstendige leksjoner for et helt emne. Har du noe mer spesifikt du lurer på?

i matematikken

når jeg skal regne ut volumet av plane romfigurer blir jeg bedt om å finne en vektor som går ut av planet og inn i planet, hvordan gjør jeg dette v.h.a av høyrehåndsregelen? altså vektorer
Gjest

Gjest skrev:
Aleks855 skrev:I hvilken sammenheng? Elektromagnetisme? Vektorer? Spørsmålet kan være litt vagt.

I tillegg er ikke et forum veldig godt egnet for å gi fullstendige leksjoner for et helt emne. Har du noe mer spesifikt du lurer på?

i matematikken

når jeg skal regne ut volumet av plane romfigurer blir jeg bedt om å finne en vektor som går ut av planet og inn i planet, hvordan gjør jeg dette v.h.a av høyrehåndsregelen? altså vektorer
?
Svar