Matte-eksamen 2P

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Fru E

Hei.
Jeg har lagt 1P bak meg og skulle med liv og lyst starte på repetisjon av 2P matten. Og jeg kjenner selvtilliten daler mer og mer ned, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å være konstruktiv og sette meg inn i alt innen onsdag. Har regnet på eksamensoppgaver i dag, og det er mange plasser det er totalt blankt.

Noen som har tips til hvordan jeg skal klare å komme tilbake i 2P modus og prøve å huske litt igjen? Jeg husker da vi hadde holdt på med 2P siden etter jul var 1P helt forduftet. Men det tok ikke lang tid før jeg var inne i det, stort sett. 2P var dog vanskeligere å komme inn i.
Ant

Du får være taktisk å velge ut noe så at du klarer deg. Siden kan du jo stille spørsmål her på forumet.
Gjest

Er i samme situasjon, trenger egentlig bare ståkarakter. Noen som har tips om hva som er viktigst å fokusere på i pensum?
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Det er fire hovedbolker i 2P: Algebra, funksjoner, modellering og statistikk. Matematikk.net har en veldig fin side der 2P-pensum er oppsummert. Jeg vil anbefale å starte her, og deretter spørre oss på forumet hvis du trenger hjelp med noe eller sliter med å forstå et konsept.
Svar