Hatt eksamen 2PY Karakter

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

AlphonseSantoro skrev:
kjetil78 skrev:Grafen på 7c er feil. Du har skrevet 2,8x istedet for 2,8x^2

Ellers så det fint ut ved kjapp gjennomlesing :-)
Svaret er fortsatt riktig, dette er resultatet jeg fikk på eksamen:
http://i.imgur.com/jV0ydva.jpg

Regner meg fram til 55 poeng, tror dere det kan bli en sekser?
Liten tastefeil der, så den riktige grafen vil se litt annerledes ut. Men denne vil føre til helt samme konklusjon. Fint at det ble oppdaget, så kan jeg få rettet opp i det
Skaug

Noen som har noe fra 2p? Virker som alle har hatt 2p-y
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

Nå har jeg rettet opp den lille feilen fra 7c og lastet opp ny versjon. Den versjonen som nå ligger i den "originale" posten, skal være riktig
skrullaB

Skaug skrev:Noen som har noe fra 2p? Virker som alle har hatt 2p-y

Kun oppgave 8 i del 2 som skiller de - håper det kommer en løsning på den og snart :)
Tensai-Otaku
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 01/06-2017 13:32

Noen som kan legge til karakterskalaen til eksamen?
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids
Innlegg: 827
Registrert: 26/04-2012 09:35

Eksamensoppgaven 2P-Y Vår 2017:
2P-Y V17.pdf
(850.84 kiB) Lastet ned 42023 ganger
jon_os

For å finne karakterskala kan man google faget og "sensorveiledning"
mattedude

LektorNilsen skrev:Har laget et løsningsforslag.

Gi beskjed om du finner noe som er feil eller mangelfullt (har blitt litt multitasking i dag ;) )
Svarene ser riktige ut, men det er noen ubetydelige slurvefeil her og der, om du vil rette det.

F.eks.:

1)
Du skriver "4 - 0 = 0"

2b)
Du kaller Kari for Per.

6b)
Det er et multiplikasjonstegn i telleren som skal være addisjonstegn.

7c)
I utgangspunktet er jeg enig med deg, men jeg vil mene det også går an å forsvare at grafen passer til høydeutviklingen. Sitatet presiserer at puberteten varer i to-tre år, og vi skal anta at han starter i puberteten da han er 12. To år senere, som 14-åring, vil han i følge grafen være rundt 180 høy. Selv om det er pittelitt over anslaget til Norsk Helseinformatikk AS, så er det ikke helt fullstendig usannsynlig på det korte intervallet fra han er 12 år og ut puberteten, som jo er det de spør om. Fra 14 og ut, derimot, er det jo selvsagt helt utenkelig graf.

9b)
I følge regnearket ditt vil det skje i løpet av år 2033, ikke 2032.



Kudos for at du gidder å lage løsningsforslag!
LektorNilsen
Descartes
Descartes
Innlegg: 437
Registrert: 02/06-2015 15:59

mattedude skrev:
LektorNilsen skrev:Har laget et løsningsforslag.

Gi beskjed om du finner noe som er feil eller mangelfullt (har blitt litt multitasking i dag ;) )
Svarene ser riktige ut, men det er noen ubetydelige slurvefeil her og der, om du vil rette det.

F.eks.:

1)
Du skriver "4 - 0 = 0"

2b)
Du kaller Kari for Per.

6b)
Det er et multiplikasjonstegn i telleren som skal være addisjonstegn.

7c)
I utgangspunktet er jeg enig med deg, men jeg vil mene det også går an å forsvare at grafen passer til høydeutviklingen. Sitatet presiserer at puberteten varer i to-tre år, og vi skal anta at han starter i puberteten da han er 12. To år senere, som 14-åring, vil han i følge grafen være rundt 180 høy. Selv om det er pittelitt over anslaget til Norsk Helseinformatikk AS, så er det ikke helt fullstendig usannsynlig på det korte intervallet fra han er 12 år og ut puberteten, som jo er det de spør om. Fra 14 og ut, derimot, er det jo selvsagt helt utenkelig graf.

9b)
I følge regnearket ditt vil det skje i løpet av år 2033, ikke 2032.



Kudos for at du gidder å lage løsningsforslag!
Takk for grundig korrekturlesing :) Retter opp i skrivefeilene. 7c er absolutt åpen for den tolkningen du kommer med, men lar den stå som den er.
Lektor Tørrdal

Etter min mening er Geogebra totalt unødvendig. Tester ingen forståelse, du får aldri bruk for det senere, og det brukes ikke i høyere utdanning.
Svar