Strøk i eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

jeg har strøket i eksamen matematikk som jeg hadde tenkt!!
kan jeg klage????????????? jeg vil klage på eksamen resultatet mitt hvordan??
kan jeg begynne på høgskolen også gi eksamen i høstesemesteret.
Gjesther

Du kan sende epost til privatistkontoret der du tok eksamen.

"Jeg klager herved på sensur i Matematikk 26.05.17.

Signatur
Navn Etternavn
Sted, Dato"

Du kan skrive ut det du har skrevet og deretter signere dette, ta bilde, laste opp og sende, eller finne en måte å lage digital signatur på for å slippe utskriftsstyr.
Gjesther

Husk å klag innen de neste få dagene. Tror fristen for hurtigklage en ganske knapp. Med hurtigklage får du ny sensur raskt nok til at eventuelt ny karakter kommer med til årets opptak. Dersom du ikke får medhold, må du ta eksamen på nytt til høsten eller våren, og få bestått. Husk at påmeldingsfristen til ny eksamen er 15. september. Å stryke er nok veldig kjipt, men et år går raskt, og også mage som har begynt på et studie velger å utsette studiene et år for for eksempel utveksling eller avkobling.
Gjesther

For å presisere et litt uklart svar i forrige post (beklager flere innlegg), så er det altså ikke mulig å starte på høyskole eller universitet uten bestått matematikk. Man må ha generell studiekompetanse (gyldig vitnemål, realkompetanse..) før man får opptak. I noen land finnes betinget opptak, men det gjelder ikke Norge.
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

hvordan hurtig klager man jeg har nesten lyst å gi opp ! jeg skal til østerikke for bryllupeet mitt! er 22 år gammel og tenker at livet går bare fort :(
blir for gammel for å studere! det er såååååå flaut å si til folk at jeg ikke bestå!! jeg hater meg selv og hater livet mitt rett og slett bare
Ziex

Hei

Jeg er 30 å er ferdig med vg skole.
Er ingenting i veien å ta studiene når man er eldre :)
Stis

Beautifullgirl skrev:hvordan hurtig klager man jeg har nesten lyst å gi opp ! jeg skal til østerikke for bryllupeet mitt! er 22 år gammel og tenker at livet går bare fort :(
blir for gammel for å studere! det er såååååå flaut å si til folk at jeg ikke bestå!! jeg hater meg selv og hater livet mitt rett og slett bare
hei, det er ingen grunn å tenke sånn! det kommer til å gå bra, verste tilfelle må du bare ta opp!
og du trenger ikke å si det til folk hvis du ikke vil, bare si at du skal forberede karakteren.
og hvis du skal på et studie du ikke trenger mer enn en 2er så bare si at du skifta mening igjen ;)
Gjest

Alle møter motgang i livet. Det er hvordan du møter motgang som teller. Begynn å lese til neste eksamen allerede nå så skal du se at det går veldig fint neste år, og husk at et år til eller fra er de tingen som bryr seg om.
Larsik
Cantor
Cantor
Innlegg: 105
Registrert: 08/09-2015 19:46

Beautifullgirl skrev:hvordan hurtig klager man jeg har nesten lyst å gi opp ! jeg skal til østerikke for bryllupeet mitt! er 22 år gammel og tenker at livet går bare fort :(
blir for gammel for å studere! det er såååååå flaut å si til folk at jeg ikke bestå!! jeg hater meg selv og hater livet mitt rett og slett bare
Slapp av. Det er mange som begynner å studere lenge etter at de er 22. Du burde klage og hvis det ikke går så kan du ta privatisteksamen i høst. Da kan du begynne å studere i vårsemesteret. Eller så kan du jobbe et år og begynne til neste høst.
Svar