Eksamen R2 muntlig

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Gjest

Hei,

Jeg skal ha muntlig eksamen i R2 snart og bare lurer på om noen tips og triks.
Og hva slags oppgaver som er sentrale? Hva fikk dere som oppgave for muntlig?

Takk!!!
Gjest

Hvilket tema har du?
Gjest

Gjest skrev:Hvilket tema har du?
Vi har ikke fått tema ennå. mener sånn generelt, hvordan er eksamen? hvordan blir samtaledelen osv osv
RSK
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 4
Registrert: 16/06-2017 04:05

En venn av meg hadde S2 eksamen ifjor, han fikk 2 temaer, rekker og funksjoner. Og han måtte holde 10 min presentasjon. Tror han valgte å lage selv oppgaver han skulle løse på 10 min. tror han valgte å løse en funksjon oppgave og en aritmetisk oppgave. Jeg tror sensorer ser på hvor mye forståelse du viser gjennom presentasjonen din, de legger vekt på begreper, forklaringer osv, ,Det gikk veldig bra med han, han gikk opp med en karakter ! Etter presentasjonen han fikk mest oppgaver fra sitt tema, men fordi han gjorde veldig bra, de ga han to oppgaver utenfor fra hans tema.
Går nok sikkert bra med deg også, men fokuser mye på ditt tema når du får den !

Lykke til :)
Gjest

RSK skrev:En venn av meg hadde S2 eksamen ifjor, han fikk 2 temaer, rekker og funksjoner. Og han måtte holde 10 min presentasjon. Tror han valgte å lage selv oppgaver han skulle løse på 10 min. tror han valgte å løse en funksjon oppgave og en aritmetisk oppgave. Jeg tror sensorer ser på hvor mye forståelse du viser gjennom presentasjonen din, de legger vekt på begreper, forklaringer osv, ,Det gikk veldig bra med han, han gikk opp med en karakter ! Etter presentasjonen han fikk mest oppgaver fra sitt tema, men fordi han gjorde veldig bra, de ga han to oppgaver utenfor fra hans tema.
Går nok sikkert bra med deg også, men fokuser mye på ditt tema når du får den !

Lykke til :)
Okei, skal satse på det. Tusen takk! Vet ikke hvordan eksamen i matte fungerer, så er bare usikker på det. Hva slags oppgaver blir fet i samtaledelen? Sånn vanskelige, eller lette?
Gjest

Gjest skrev:Hvilket tema har du?
Romgeometri
Svar