Ta R1+R2 som privatist

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
ktpearie
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 2
Registrert: 24/08-2017 11:36

Hei folkens! Har browset her på forumet en del tidligere for å plukke opp tips og råd til avlegging av eksamen som privatist. Bestemte meg nå for å lage en bruker for å skaffe meg hjelp dersom jeg står fast og eventuelt hjelpe andre.

Jeg skal løpet av vinter og våren ta opp både R1 og R2. Hvorav R1 er forbedring av karakter (2) og R2 er helt nytt fag for meg. Jeg har skaffet meg begge bøkene som ble brukt av min tidligere VGS som er Sinus-versjonene.

Jeg begynte å lese i forrige uke på R1, men merket fort at jeg har glemt de veldig grunnleggende reglene fra T-matte i VG1. Jeg gikk derfor til innkjøp av en formelbok for å kunne lete meg frem til glemte formler, men syntes dette ble ganske tungvint.

Jeg bruker Lektor Thues forelesninger på nett for å lære meg nytt stoff, men står fast når jeg ikke finner ut hvilke formler jeg skal bruke. Er det noen som har vært i samme situasjon, eventuelt har noen tips? Det skal gjerne sies at jeg hadde karakter 5 i T-matte, altså ting har bare gått i glemmeboken...
dahle-g@online.no

Få tak i en T1 matte bok og skriv ned samandraga i kvar kapittel då har du dei viktigast formelene du treng til videre studie.
Lett tilgjengeleg :)
Lykke til
Svar