Fra 4 til 6 i R2!

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Daggymatted
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 10
Registrert: 02/03-2017 15:58

Hei!

Jeg tok R2 og R1 i vår som selvlært privatist og fikk 4 i begge. Trodde jeg skulle gjøre det bedre, men hadde store problemer med søvn den de siste ukene rundt eksamenstiden. Samtidig som jeg ikke rakk å få nok mengdetrening i hvert fag på den tiden.

Jeg har tenker å ta opp enten R2 eller R1 nå i høst, og lurer derfor på om dere har noen tips til hva jeg burde ta først. Har bare Sinus R1 boken, men føler samtidig at det er R2 pensumet jeg husker best. Vet blant annet at jeg totalt bommet på trig.funksjonsdrøftingen på eksamen.

Til slutt lurer jeg på om dere vet om oppgaver på nett for å få mengdetrening nok til å få toppkarakter på eksamen? Eller burde man ha bok?

Mvh Daggy
Emilga
Riemann
Riemann
Innlegg: 1552
Registrert: 20/12-2006 19:21
Sted: NTNU

For å få mengdetrening er det nyttig å regne gjennom gamle eksamensoppgaver (helst alle!), og de finner du både for R1 og R2 her.
Svar