Trenger hjelp med geogebra

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
privat1

Hei
Skal finne tredjegradsuttrykket/tredjegradsfunksjon i en oppgave, og skal bruke kommandoen Regpoly(liste med punkt, polynomgrad), og får da opp lag glidere, når jeg trykker avbryt så kommer det opp "det du satte inn ble ikke akseptert: udefinert variabel liste1"

Noen som vet hvorfor dette skjer? Har skrevet inn andre kommandoer i geogebra før og det har gått bra
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Heia jeg skal å ha eksamen den 22 nov kanksje du å :D! da er det bra og jobbe hardt med eksamen's oppgaver !
Kan du laste opp oppgaver så kan jeg vise eller se hva du trenger hjelp til! som vanligvis jeg bruker å skrive inn tallene i regnearket og deretter lag liste med punkt! eller velger jeg rergresjons analyse og velger polynom grad 3 siden du skal ha tredjegradsfunksjon det er mye letere! prøv det
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

privat1 skrev:Hei
Skal finne tredjegradsuttrykket/tredjegradsfunksjon i en oppgave, og skal bruke kommandoen Regpoly(liste med punkt, polynomgrad), og får da opp lag glidere, når jeg trykker avbryt så kommer det opp "det du satte inn ble ikke akseptert: udefinert variabel liste1"

Noen som vet hvorfor dette skjer? Har skrevet inn andre kommandoer i geogebra før og det har gått bra
Kanskje når vet jeg kofor du får det ! hadde samme problem !
Se hva lista di heter står det L liten 1 tallet skriv det slik L_1 eller bytte navnet lista di til liste bare det synes jeg er mye lettere det skal være akkurat slik navn som lista di heter
Svar