Eksamen 2py Hjelp

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Hvordan renger jeg ut denne oppgave i Excel? forresten hvor mye poeng må man ha for å bestå eksamen ? also få en 2er?
vil bestå denne gangen det er tredje gange min jeg skal til eksamen :(! jeg vil helst gjøre mer på del2 siden del1 kan ikke så mye utne hjelpe middler!
Vedlegg
Rente regning.PNG
Rente regning.PNG (26.38 kiB) Vist 1383 ganger
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Ble slik men hvorfor kommer det ikke ned over? skal jeg ikke gange med vekstfaktoren også kopiere ned over ??
Vedlegg
Hjelp rente regning.PNG
Hjelp rente regning.PNG (17.09 kiB) Vist 1380 ganger
Gjest

Trykk på ruta som er grønn i bildet ditt. Klikk nede i høyre hjørnet på ruta og dra med musa nedover så kopierer formelen seg videre. Antall år er også ikke 36 fordi man starter i 2017 og ikke i 2000.

Angående eksamen tror jeg det var 12 poeng om jeg ikke husker feil. Det skal du nok klare vettu. Kanskje du til og med klarer 3! Etter min erfaring er oppgavene på del 1 mye lettere. Det eneste du trenger å gjøre er å se igjennom alle de gamle eksamenene så ser du fort at de samme oppgavene dukker opp om og om igjen. Bare ikke sikt deg inn på 2 og legg fra deg del 1 før du har kommet til eksamen.
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Gjest skrev:Trykk på ruta som er grønn i bildet ditt. Klikk nede i høyre hjørnet på ruta og dra med musa nedover så kopierer formelen seg videre. Antall år er også ikke 36 fordi man starter i 2017 og ikke i 2000.

Angående eksamen tror jeg det var 12 poeng om jeg ikke husker feil. Det skal du nok klare vettu. Kanskje du til og med klarer 3! Etter min erfaring er oppgavene på del 1 mye lettere. Det eneste du trenger å gjøre er å se igjennom alle de gamle eksamenene så ser du fort at de samme oppgavene dukker opp om og om igjen. Bare ikke sikt deg inn på 2 og legg fra deg del 1 før du har kommet til eksamen.
Oh takk det er tredje gangen min jeg skal til eksamen og håper denne gangen jeg klarer det ! jeg er ikke bra i hode regning som eks ! dele små tall oppi høyre tall noe jeg ikke klarer :( ! oyy det må jo jeg være ops på har tatt feil ikke 36 år men fra 2017 til år 2036 det er 19 år hvis jeg ikke tar feil !
Da skal jeg nok klare hvis jeg gjør alle oppgaver på del2 :D sitter med gamle eksamen oppgaver og prøver og gjøre så bra jeg kan
Beautifullgirl
Cayley
Cayley
Innlegg: 84
Registrert: 08/05-2017 13:18

Det kommer bare verdi i klonne og jeg vet ikke hva jeg har gjort feil her det skjer ingenting i neste klonne :roll:
Svar