hva må jeg kjøpe til 1P og 2P?

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
roffe_1

hei!

jeg forstår det slik at jeg må ha PC for å avlegge privatisteksamen i oslo, men hva mer behøver jeg? kalkulator, passer, vinkelmåler,...? og klarer jeg meg med libreoffice, eller burde/må jeg kjøpe microsoft?

en annen ting jeg lurer på er hvilket format jeg skal levere del 2 i. er det et writer-dokument med innliming fra calc og geogebra?
Jakob_123

Eksamen er delt inn i to deler; del 1 og del 2.

Del 1 er skriftlig. Her er eneste tilatte hjelpemidler pen, papir, linjal, passer og andre skrivesaker. Du lurer på hva du trenger av hjelpemidler? Til del 1 ville jeg tatt med linjal og passer (dersom konstruksjon er pensum i 1P/2P), vinkelmåler får du nok ikke bruk for.

Del 2 kan leveres digital eller på papir, det er opp til deg. Vil på det sterkeste anbefale å levere del 2 digital. Da leverer du et Word dokument eller pdf fil med tekstsvar og skjermutklipp fra geogebra/calc dersom det er relevant. Du trenger kalkulator på del 2, men de fleste PCer har jo innebygget kalkulator, så du kan klare deg med den. Det er ikke noen krav om å ha microsoft word. Libre office gjør jobben greit nok, dersom libre office kan lagre tekstdokument i pfd format.
Svar