eksamen 1p

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

duefar

Hei!
Er det noen som kunne lagt ut eksamen i 1p som er i dag? altså høst 2017 :)
ferdig h17

Hei. Har dessverre ikke oppgaven, men hadde den i dag. Så om det er noe spesifikt du lurer på kan det være jeg kan hjelpe deg:) Var en veldig standard 1P eksamen, personlig syns jeg ikke noen av oppgavene kom som en overraskelse.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

MAT1011-1P-H17.pdf
(601.94 kiB) Lastet ned 80559 ganger
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Løsningsforslagh17

Om noen har løsningsforslag del gjerne! Veldig spent p hvordan jeg gjorde det i dag! :)
123R1

Løsningsforslagh17 skrev:Om noen har løsningsforslag del gjerne! Veldig spent p hvordan jeg gjorde det i dag! :)
Jeg er også veldig spent og prøver å finne ut om noen har rettet den snart...
Matematikkeksamen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 10/11-2017 19:23

Hvordan følte dere at det gikk?
ma1p

Matematikkeksamen skrev:Hvordan følte dere at det gikk?
Jeg følte at det gikk kjempebra på del 1, men rakk ikke å føre inn alle oppgavene på ark, så mister nok en del poeng der :(
Har du en god følelse? :D Peiling på når vi får karakterer?
Matematikkeksamen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 10/11-2017 19:23

ma1p skrev:
Matematikkeksamen skrev:Hvordan følte dere at det gikk?
Jeg følte at det gikk kjempebra på del 1, men rakk ikke å føre inn alle oppgavene på ark, så mister nok en del poeng der :(
Har du en god følelse? :D Peiling på når vi får karakterer?

følte også det gikk bra på del 1, men del 2 var mye mer krevende, særlig den siste oppgaven! Rakk ikke fullføre.
ma19

Matematikkeksamen skrev:
ma1p skrev:
Matematikkeksamen skrev:Hvordan følte dere at det gikk?
Jeg følte at det gikk kjempebra på del 1, men rakk ikke å føre inn alle oppgavene på ark, så mister nok en del poeng der :(
Har du en god følelse? :D Peiling på når vi får karakterer?

følte også det gikk bra på del 1, men del 2 var mye mer krevende, særlig den siste oppgaven! Rakk ikke fullføre.
Uff, det er den verste følelsen, virkelig.. panikk.
Fikk du til oppgave 1 på del 2? Tredjegradsfunksjonen? Jeg hadde så vidt sett på geogebra og hoppet glatt over, men syntes den virket litt vrien. Tanker fra dere som har satt dere inn i geogebra?
Matematikkeksamen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 10/11-2017 19:23

Uff, det er den verste følelsen, virkelig.. panikk.
Fikk du til oppgave 1 på del 2? Tredjegradsfunksjonen? Jeg hadde så vidt sett på geogebra og hoppet glatt over, men syntes den virket litt vrien. Tanker fra dere som har satt dere inn i geogebra?[/quote]

Synes den var veldig grei, jeg.. hvis jeg har skjønt den riktig da.. fikk 2012 som svar.
ma1p

Matematikkeksamen skrev:Uff, det er den verste følelsen, virkelig.. panikk.
Fikk du til oppgave 1 på del 2? Tredjegradsfunksjonen? Jeg hadde så vidt sett på geogebra og hoppet glatt over, men syntes den virket litt vrien. Tanker fra dere som har satt dere inn i geogebra?
Synes den var veldig grei, jeg.. hvis jeg har skjønt den riktig da.. fikk 2012 som svar.[/quote]

Da var den helt sikkert det! Så bare så brutal ut for en som ikke hadde gått gjennom det haha :oops:
Gjest

[/quote]

Uff, det er den verste følelsen, virkelig.. panikk.
Fikk du til oppgave 1 på del 2? Tredjegradsfunksjonen? Jeg hadde så vidt sett på geogebra og hoppet glatt over, men syntes den virket litt vrien. Tanker fra dere som har satt dere inn i geogebra?[/quote]

Den var veldig lett hvis man har sett litt på geogebra fra før, bare å plotte inn funksjonen og sette y=4000 for å finne skjæringspunkt.
Matematikkeksamen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 10/11-2017 19:23

Gjest skrev:
Uff, det er den verste følelsen, virkelig.. panikk.
Fikk du til oppgave 1 på del 2? Tredjegradsfunksjonen? Jeg hadde så vidt sett på geogebra og hoppet glatt over, men syntes den virket litt vrien. Tanker fra dere som har satt dere inn i geogebra?[/quote]

Den var veldig lett hvis man har sett litt på geogebra fra før, bare å plotte inn funksjonen og sette y=4000 for å finne skjæringspunkt.[/quote]

Jaa, basically.. Fikk du også 2012 som svar?
Matematikkeksamen
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 8
Registrert: 10/11-2017 19:23

hvordan gjorde dere det med regnearket?
Svar