1T eksamen høst17

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Privatistmatte

Noen som Har løsningsforslag? :D hva syns dere om vanskelighetsgraden i år?
Markus
Fermat
Fermat
Innlegg: 767
Registrert: 20/09-2016 13:48
Sted: NTNU

Jeg hadde også 1T i dag.

Jeg synes at høsteksamene generelt bærer preg av å være litt vanskeligere enn våreksamen. Men det gikk greit for all del. Hvis noen kunne lagt ut eksamen, kunne jeg ha hvertfall laget et løsningsforslag, med det jeg svarte og er sikker på.
Mii

Synst for det meste at vanskegrada var grei, men sleit med siste på del 2
Mii

Er det forresten nokon som har ein ide om kva poenggrensene for dei ulike karakterane kjem til å bli? Trur der var 60poeng i alt om det hjelp
Privatismatte

Gikk selv for en 6’er, men tror det blir maks en femmer :|
sincity

For min del ble det litt lite tid på del 2, men det var delvis selvgjort da jeg knotet litt med å finne omkrets og areal av mangekanten. Fikk heller ikke regnet ut høyden av det fjellet. Jeg synes settet i vår var enklere.
Gjest

Denne eksamen.... var veldig vanskelig.. Jeg håper sensorene trekker ned kararktersnitte... :oops:
Idu

.... det gikk helt forferdelig. Jeg kommer til få 1'er. :cry: :cry: :cry:

Veldig vanskelig eksamen i forhold til den forrige eksamens oppgaver.
Kasperodin

eg tror ikkje det gikk bra på denne eksamen
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Markus skrev:Jeg hadde også 1T i dag.
Jeg synes at høsteksamene generelt bærer preg av å være litt vanskeligere enn våreksamen. Men det gikk greit for all del. Hvis noen kunne lagt ut eksamen, kunne jeg ha hvertfall laget et løsningsforslag, med det jeg svarte og er sikker på.
regner med 6'er fra denne kanten :=)
her har dere oppgava:
MAT1013-1T-H17.pdf
(327.47 kiB) Lastet ned 46524 ganger
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Mattebarn

Det var en generelt vanskelig eksamen vil jeg også påstå. Ekkelt å ikke få tid til å kontrollere alle svarene sine. Noen som har forslag til oppgave 4 og 5 på del 2? Disse gikk det litt fort i svingene med for min del. :cry:
Matteop

Ja, jeg er helt enig. Den eksamen var vanskelig. Har noen løsningsforslag på del 2?.

jeg føler denne eksamen var mer på en R eksamen grad. Håper bare at de setter ned karakterskalaen for denne eksamen.
Kay
Abel
Abel
Innlegg: 684
Registrert: 13/06-2016 19:23
Sted: Gløshaugen

Eksamen dette halv-året ser ut til å ha god vanskegrad i forhold til hva pensum dekker, spør du meg iallefall. Del 2 virker relativt plankekjør, men Del 1 var kanskje litt omfattende lengdemessig.
Løsningsforslag

Noen som har løsningsforslag?
OldManWithBanter
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 155
Registrert: 20/02-2016 11:48

Løsningsforslag?
Svar