Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Oslopia skrev:Hei! På siste deloppgave, hvilken avdeling kan yte mer?? Dør etter å få løsningsforslag haha
Det er avdeling I. Du må sette inn punktet du fikk som gav størst fortjeneste inn i ulikhetene. Fordi de gir informasjon om hvor mange timer det brukes på per enhet av type A og Per enhet av type B samt den maksimale kapasiteten.
Setter du inn 5 for x og 2 for y ser du at i avdeling 2 og 3 blir stykket lik den maksimale kapasiteten. Når du trekker fra blir det 0.
Avdeling 1:
X + 3y < (mindre/lik) 14
Setter inn verdien for x og y: 5+3*2 = 5+6 = 11
14-11 = 3
Oslopia skrev:Hei! På siste deloppgave, hvilken avdeling kan yte mer?? Dør etter å få løsningsforslag haha
Det er avdeling I. Du må sette inn punktet du fikk som gav størst fortjeneste inn i ulikhetene. Fordi de gir informasjon om hvor mange timer det brukes på per enhet av type A og Per enhet av type B samt den maksimale kapasiteten.
Setter du inn 5 for x og 2 for y ser du at i avdeling 2 og 3 blir stykket lik den maksimale kapasiteten. Når du trekker fra blir det 0.
Avdeling 1:
X + 3y < (mindre/lik) 14
Setter inn verdien for x og y: 5+3*2 = 5+6 = 11
14-11 = 3
OldManWithBanter skrev:Men når det kommer til sannsynlughet 6a)
Det står stilt inn i bestemt rekkefølge
Er det ikke da 10*9*8*7
Eller er det når du ikk kan bruke samme tall
Tallene kan brukes flere ganger, derfor blir svaret 10 000.
10*9*8*7 bruker du når du ikke kan bruke samme tall, slik du skriver