Kraft

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Ludde123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 23/02-2022 06:43

Hei.
Kan noen forklare meg hvordan jeg skal løse denne oppgaven, er litt «stuck»

En bil med tilhenger starter og akselererer jevnt til 60km/t i løpet av 16sek. Bilens masse er 2000kg, tilhengerens masse er 500kg. Bilens rullefriksjon/luftmotstand er 600N og hengerens rullefriksjon/luftmotstand er 300N.

Hvor stor er tyngden til bil og henger?

Må man regne med tyngdekraften (9.8) og finne ut friksjonstallet på bil og henger for og komme fram til svaret?
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 478
Registrert: 26/02-2021 21:28

Forstår godt at du er "litt stuck ". Det er i sanning eg o'g.

Tyngda ( G ) = massen( m ) [tex]\cdot[/tex] tyngdeakselerasjonen( g ).

Slik sett er dette ei triviell oppgave som inneheld langt fleire opplysningar enn det som trengs for å løyse problemet.
Men kanskje har eg feiltolka problemstillinga ?
Ludde123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 23/02-2022 06:43

Det gir mening, ble bare usikker med rullefriksjonen om den hadde noe innvirkning på tyngden til bil og henger.
Ludde123
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 5
Registrert: 23/02-2022 06:43

Neste spørsmål er forresten hva draget i tilhengerfestet er. Regner med at rullefriksjonen/luftmotstand spiller inn da?
Mattebruker
Weierstrass
Weierstrass
Innlegg: 478
Registrert: 26/02-2021 21:28

No er vi inne på rett spor ! For å finne trekkrafta( T ) på tilhengarfestet , er det naturleg å velje tilhengaren som system.

Teikne figur og markere dei kreftene som verkar langs rørsleretninga. Her er det to krefter som påverkar akselerasjonen( a ) :

Rullefriksjonen ( R ) frå underlaget og trekkrafta( T ) frå "lokomotivet"

Kreftene T og R verkar høvesvis med og mot rørsleretninga.
For å kome vidare , må du først bestemme akselerasjonen( a ). Denne er gitt ved

a = [tex]\frac{\bigtriangleup v}{\bigtriangleup t}[/tex] = [tex]\frac{60\cdot \frac{1000}{3600}}{16}[/tex] m/s[tex]^{2}[/tex] = [tex]\frac{25}{24}[/tex] m/s[tex]^{2}[/tex]

Da står det berre att å stille opp ei likning, der trekkrafta T framstår som einaste ukjend.
Hint: Bruk kraftlova ( N. 2. lov ). Lukke til !
Svar