Mønster eller Sinus lærebok (R2 matematikk)

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
amici
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 27/07-2023 21:05

Hei! Jeg er 31 år gammel og skal starte biovitenskap bachelor på UiO til høsten. Mens jeg tar bacheloren min, må jeg dog ta hele 3 kalkus fag for å kvalifisere for masteren jeg ønsker meg, men jeg mangler R2 matte for å kunne i det hele tatt få lov til å ta kalkulus.

Mitt spørsmål er ganske enkelt. Jeg tenker å ta privatist eksamen i R2, og trenger derfor en lærebok som jeg kan lese og øve meg med mens jeg tar bachelor. Det virker for meg som at det er enten Gyldendals "Mønster R2" eller Cappelen Damm sin "Sinus R2", med utgivelse 2022, som det er å velge mellom. Men hvilken bok er best? Hvem bør jeg velge? Uten kjennskap til innholdet i bøkene virker Sinus R2 å vinne, men skulle gjerne hatt noe input fra noen andre om det f.eks. er noen grunn for å velge Mønster R2 i stedet.

Mvh Amici, og takk på forhånd til alle som har evnt. svar eller kommentarer
Bear6
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 22/06-2023 16:24

Anbefaler Aschehoug sin R2 bok
Svar