Matematikk 1 - NTNU

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Mittle
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 13/05-2016 21:42

Hei!

Jeg har går på NTNU og har nå matematikk 1. Vi er nå halvveis i semesteret og jeg ser at dette faget kommer jeg rett og slett til å stryke i hvis jeg ikke foretar noen drastiske tiltak.

Spørsmålet er som følger. Er det noen med erfaringer fra dette faget som har noen tips til strategi eller ekstraressurser som kan hjelpe på veien?

Er det forøvrig andre her inne som sliter med faget som kanskje kunne tenke seg å jobbe sammen?

På forhånd takk,
- Desperat
kreativitetNO
Cayley
Cayley
Innlegg: 52
Registrert: 20/08-2015 15:47

Hvilke emner har dere i Matte 1 på NTNU?

Da kan vi kanskje hjelpe deg med å si hvilke emner som er avhengig av hverandre og sette opp et enkelt studieplan som sier noe om hva du bør fokusere på før du går videre.
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6855
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

Ser ut som dette er kurset trådstarter snakker om: http://www.ntnu.no/studier/emner/TMA4100#tab=omEmnet
Bilde
matteteddy
Cayley
Cayley
Innlegg: 62
Registrert: 14/12-2015 11:16

Hei

Tar Matematikk 1 på høyskolen i Sogn og Fjordane nå, tips for å komme se igjennom er å få stå hva en funksjon, hvordan en funksjon blir laget og hva man kan bruke en funksjon til.
Derivasjon og integrasjon gjør med en funksjon er 2 viktig temaer og sette seg inn i og hvordan man kan bruke dem til å løse matematiske problemer og regnestykker,Er dette vi har hat hovedfokus på så langt i matematikken.
Mittle
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 12
Registrert: 13/05-2016 21:42

kreativitetNO skrev:Hvilke emner har dere i Matte 1 på NTNU?

Da kan vi kanskje hjelpe deg med å si hvilke emner som er avhengig av hverandre og sette opp et enkelt studieplan som sier noe om hva du bør fokusere på før du går videre.
Så kult!! Hadde satt enorm pris på det!

Vi har kalkulus 1, og emnene er som oppsummert siden linket til lenger oppe, i tillegg til fremdriftsplanen her: https://wiki.math.ntnu.no/tma4100/2016h/fremdriftsplan
Surrehue
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 1
Registrert: 17/10-2016 13:55

Jeg har samme problem som trådstarter. Overgangen fra videregående har vært såpass stor at jeg ikke har hengt med i svingene i det hele tatt. Ville satt stor pris på alle forsøk på å hjelpe oss på veien :)
Svar