Vanskelig eksamen? lagt ved

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Baaz
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 13
Registrert: 21/04-2016 19:38

Hei
Jeg lurte på om jeg kunne få deres tilbakemeldinger på hvor vanskelig eksamen er. Kom direkte fra VGS og fikk høre at mange av studentene stryker på matematikk eksamener. Dette er ingeniør matte, og er litt nervøs for å få dårlig karakter når jeg fikk 5 på R2.

Har lagt ved eksamen som vedlegg, og det skal sies bare at 2 elever fikk A og 4 fikk B. Dere kan tenke dere hva majoriteten fikk
Sist redigert av Baaz den 30/01-2017 12:33, redigert 1 gang totalt.
Tesla

Grei eksamen, på lik linje med R2, bare med litt annet pensum
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann
Innlegg: 8552
Registrert: 21/08-2006 03:46
Sted: Grenland

Baaz skrev:
Eksamen.pdf
Hei
Jeg lurte på om jeg kunne få deres tilbakemeldinger på hvor vanskelig eksamen er. Kom direkte fra VGS og fikk høre at mange av studentene stryker på matematikk eksamener. Dette er ingeniør matte, og er litt nervøs for å få dårlig karakter når jeg fikk 5 på R2.
Har lagt ved eksamen som vedlegg, og det skal sies bare at 2 elever fikk A og 4 fikk B. Dere kan tenke dere hva majoriteten fikk
enig med h*n over, helt overkommelig eksamen.
virker muligens tilsynelatende vanskelig, pga en del pensum og teori som ikke inngår i R2.
faktisk greit Bachelor nivå i matematikk
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Syntes den så midt på treet ut jeg. Her er årets Matte 1 eksamen fra NTNU, merk en her har fire timer uten hjelpemidler (annet enn grunnleggende kalkuator) https://wiki.math.ntnu.no/_media/tma410 ... _2016h.pdf. Eksamen på universitetet er noe annet enn eksamen på VGS, og slik burde det være. Kravet for å stå er økt fra 20% til 40%. Strykprosenten på innføringsfagene pleier å ligge på rundt 25%, men denne er nok noe kunstig høy da det er mange som bytter linje eller studium det første året. Hvertfall på universitetene så har alle som kommer inn 5 eller 6, også legger en nivået deretter.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Aftermath
Cayley
Cayley
Innlegg: 77
Registrert: 23/05-2016 23:12
Sted: Trondheim

Du kan klare deg fint på universitetet med 5 i R2. Kjenner folk som fikk bra karakterer og som strøk Matte 1 i år med 5 fra R2, kommer bare an på innsatsen du legger inn.
Generelt tror jeg ikke karakterene fra vgs legger noen hindring for å gjøre det bra på universitetet.
Svar