Digital eksamen på UiO

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
Nordlandsk Skjønnhet

Hvordan fungerer digital eksamen på UiO?

Er det fleralternativs-eksamen eller er det skanning (kan umulig være).

Jeg tenker da på avsluttende eksamen i et emne som MAT1110 for eksempel.
Audunss
Jacobi
Jacobi
Innlegg: 328
Registrert: 06/01-2009 21:37

Er så vidt jeg ser første gang dette blir holdt, så hvordan det blir holdt er vanskelig å si, og dere vil nok få informasjon om det, og hvordan eksamen vil være annerledes fra tidligere år.

Vil anta det er en stor del av eksamen som blir multiple choice, ellers kan det hende dere må lære latex eller lignende for resten av eksamen, men er umulig å si egentlig.
Itsnotyou, Its me

Audunss skrev:Er så vidt jeg ser første gang dette blir holdt, så hvordan det blir holdt er vanskelig å si, og dere vil nok få informasjon om det, og hvordan eksamen vil være annerledes fra tidligere år.

Vil anta det er en stor del av eksamen som blir multiple choice, ellers kan det hende dere må lære latex eller lignende for resten av eksamen, men er umulig å si egentlig.
Såpass ja.

Takk for svar i hvert fall. Jeg drar nedover til Oslo i morgen natt og skal forsøke å finne ut av det.

Jeg kan skrive det jeg finner ut på dette forumet.

Hilsen George Costanza
VJ Sin

Innlegg: Jeg har faktisk vært i Oslo nå og snakket med de ansvarlige (dere trodde ikke at jeg så mye swag, eller hva?). Emnet har faktisk ingen av delene, verken utkryssing eller LATEX så vidt jeg forstod. Derimot skanner de inn det du gjør etter at du har gjort det ferdig og du sitter foran en datamaskin. Det virker litt traurig for å være helt ærlig. Men midtveiseksamen er utkryssing da hvis det hjelper noen her (hjalp meg i hvert fall). Den kvinnelige studieveilederen snakket også om begge/både og eller noe sånt, men hun var ganske attraktiv, så jeg fikk ikke helt med meg hva hun sa. Dronet ut på en måte…

Vet noen om man kan bruke Calculus-bøkene fra NTNU på emnet UiO? Det hadde vært alright ettersom jeg da slipper å gå til innkjøp av en bok til 900 kroner.
Svar